EgyfejűSárkány Creative Commons License 2024.03.15 0 5 435859

A 2022-es Hyundai Ioniq 5 közepes méretű elektromos crossover opcionális napelempanellel rendelkezik, amely a tető nagy részét lefedi, és ingyenes töltési forrásként szolgál, hogy megnövelje az autó 300 mérföldes hatótávját a 77,4 kWh-s nagy hatótávolságú akkumulátorral.

A Hyundai szerint napos helyeken akár 1240 mérföldet is megtehet évente. Ahogy a technológia fejlődik és egyre hatékonyabbá válik, a napenergia is tényezővé válik – mondja Karim Habib, a Kia Global Design Center vezetője.

A Kia a Hyundai testvérmárkája, közös szülője. Habib elmondta, hogy szerinte a jövőben sok cég alaptermékévé válhat. A Tesla és a Toyota napelemes autókat fejleszt, csakúgy, mint néhány startup, például az Aptera Motors, a Lightyear One és a Sono Motors. A 2023-as Toyota bZ4X elektromos kompakt SUV, amely 2022-ben érkezik, körülbelül 250 mérföldes hatótávolsággal, opcionális napelemes tetőt kínál majd Japánban, de nem világos, hogy ez az opció mikor lesz elérhető Észak-Amerikában. A Toyota szerint a japán vásárlók számára a panelek elegendő villamos energiát termelnek ahhoz, hogy évente további 1120 mérföldet tegyenek meg szabadon. A Tesla 2019-ben napelemeket mutatott be a Tesla Cybertruck prototípus felcsavarható, garázsszerű tonneau burkolatán, és Musk akkor azt mondta, hogy az opciót kihajtható napelem szárnyak kísérik. A Cybertruck gyártását 2022 végére halasztották, és a teherautó teszteléséről készült drónfelvételek azt mutatják, hogy néhány tervezési változáson ment keresztül. Nem világos, hogy a napelemek továbbra is a tervezés részét képezik-e.

Előzmény: zdcmchy (435855)