torqmatic Creative Commons License 2024.03.15 -5 7 106332

Jézusom, még te mosolyogsz? Egy ilyen hozzászólás után? :D

Annyira bírom, hogy gondolatban úgy szórjátok a milliókat, mintha játék pénz lenne. Gondolom akkor te se adod el / dobod ki a régi autódat, bútoraidat, ruháidat elektronikai eszközeidet, hanem mindent félreteszel, hisz "nem kérnek kenyeret". Sőt, ilyen alapon akkor bármelyik múzeum elketyeg fillérekből, hiszen "csak" azt a kis rezsit, meg pár ember bérét kell kifizetni...

Azért akinek volt legalább egy biciklije már élete során, annak illene tudnia, hogy még azzal is törődni kell bizonyos időközönként, hiába nem használod akár hónapokig, na most egy trolibusz meg ettől néhány nagyságrenddel bonyolultabb jármű. Cseszheted az alkatrészeidet, ha a selejtekből kinyertek is szarok, ráadásul előbb-utóbb azok is elfogynak. A 3-4 év is elég hosszú idő ahhoz, hogy dolgozzon a korrózió, ez nem úgy megy, hogy ha nem használod a trolit, akkor konzerválódik az állapota és azután soha nem kell rá költeni. Érdemes lenne azokkal beszélned, akik mentettek meg nemrég még üzemképes Ikarust, ők valószínűleg sokat tudnának mesélni arról, hogy ez a "nem kér kenyeret", az valójában pénzben, időben, energiában mennyi...

Ja, és nem csak erről az egy típusról beszélünk, mert jelenleg ott tartunk, hogy van / készül / tervben van:

 

- Ik 60T

- Ik 260T

- Ik 280T

- Ik 280 GVM

- Ik 263

- Ik 435

- Ik 411

- Ik 412

- MTB

- ZIU-5

- ZIU-9

- és akkor ugye legyen MAN is...

 

Ez kapásból kb a debreceni troliflotta fele, 12 jármű, ami "nem kér kenyeret" és nyilván az állagmegóvásuk, tárolásuk, üzemeltetésük megvan szinte ingyen, legalább is egyesek álmaiban.

A felelős járműgazdálkodás pont az lenne, hogy azzal törődik a cég, ami a dolga, márpedig ez nem egy múzeum, jó lenne meghúzni valami ésszerű határt, sokadjára mondom, hogy nem kell minden szart megőrizni. 

Előzmény: Wankes (106330)