Az alapjárati/üresjárati/fojtószelep lett volna az első tippem, ha azt pucolták, ok de lehet hogy cserélni kéne inkább.
1.4-esnél az ablakmosó fúvóka beázás jelentkezhet mint az 1.6 Ti-VcT-n, hogy pont a gyertyák fölött van a fúvóka és kerülhet bele az ablakmosóból/esővízből ha nem szigetel a fúvóka?
A másik meg valahol az üzemanyagellátó rendszernél jelentkezhet szerintem valami probléma, volt-e már 19 év alatt cserélve az üzemanyagszivattyú? Focus MK2-eseknél egy elég szűk keresztmetszet, nálam egy városi körforgalomból kijőve adta meg magát, valamit felszívott a tankból. Egy "fizikai behatás" után még 2-3 hónapot ment a kocsi, aztán elindítani nem tudtam egy regglen.
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2017/09/09/ha_ez_elromlik_hivhatod_a_trelert/
De ilyen menetközbeni akadozós, dadogós történetem nem volt, csak alapjárati fordulatszám nem volt egyenletes.
Ha alapjárati szelep pucolás után is probléma, akkor érdemes volna 1-2 teljes tankot esetleg prémium OMV benyát tankolni. Nálam kisímotta az alapjárat tartását.