szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.01 -1 14 106212

van megkeresés.

 

a GTKB-val jó a kapcsolatunk, és van egy-egy konkrét személy vagy beszállító aki potens.

 

némi nápoly

 

Nápolyban a CTP nevű társaság 10 darab 2005-ös üzembeállítású Solaris GST 12D trolibuszt üzemeltett. A cég csődbe ment, az általa üzemeltett két elővárosi vonalon az üzem megszűnt. (Szakmai kitérő, hogy a másik helyi üzemeltető aktív, így van városi trolibusz Nápolyban, az egytelen megmaradt speciális üzem, ahol két trolis cég van, az Brazíliában található.)

A fizikailag megmaradt 8 darab járművet elektronikus árverés során értékesítik.

A járművek nagymértékben azonosak a budapesti GST12 trolibuszokkal, csak míg azokban trakciós akkumulátor van, ezekben a debreceni kocsikhoz hasonlóan az önjárást egy dízel aggregát szolgáltatja, mely a vontatómotor meghajtását biztosítja.

A járművek közül 6 darab bontatlan és minden releváns alkatrésze megvan (például sértetlen vezérlési szekrény), a Solaris járművek vázstruktúra tekintetében rendben vannak és azonos rozsdamentes kivitelük miatt jó állapotúak (természetesen a lemezelés javítása szükséges és a külső fényezés is).

A trolibuszok több éve le vannak állítva, javarészt dízel aggregátoros üzemben közlekedtek mindössze kocsinként 130-150 ezer kilométert, ami életkorukhoz képest minimális futásteljesítménynek számít.

A járművek üzemképessé tétele minimális külső erőforrással (pl. fényezés) megoldható.

-          Szükséges az összes fő modul megbontása és ellenőrzése.

-          A dízel aggregát, mint részegység hazai felújítása is megoldható.

-          Az áramszedő rendszer (a speciális, olasz pneumatikus jellegű rendszer Budapesten nem használható az eltérő geometria miatt sem).

-          Az utasülések leállított járművekből való takarékos pótlása megoldható.

-          Az úgynevezett kisablakos megoldás (kis nyitható felületek) cseréje nem javasolt, a Konvekta klímák javítás után megfelelő hűtést biztosíthatnak.

-          Az ajtórendszer minél minimálisabb átalakítása indokolt.

-          Az elektromos rámpa mechanikusra cserélendő. A féktárcsák, féknyergek a hosszú állás miatt cserélendők.

-          Az Aesys utastájékoztató rendszerének a budapesti igényekhez illesztése vizsgálandó, komplett cseréje rendkívül költséges volna, ami egy ilyen takarékosnak szánt átmeneti projekthez nehezen illeszthető.

-          Az „indító” akkumulátorok kiszerelésre kerültek, pótlásra szorulnak.

-          A járművenkénti 6 darab gumiabroncs is cserélendő.

-          Léghálózat, elektromos csatlakozások szintén áttekintendő.

-          Minden egyéb egység (futóművek, gyenge és erősáramú rendszerek) áttekintése, tisztítása szükséges.

 

Előzmény: MCA-001 (106210)