van megkeresés.
a GTKB-val jó a kapcsolatunk, és van egy-egy konkrét személy vagy beszállító aki potens.
némi nápoly
Nápolyban a CTP nevű társaság 10 darab 2005-ös üzembeállítású Solaris GST 12D trolibuszt üzemeltett. A cég csődbe ment, az általa üzemeltett két elővárosi vonalon az üzem megszűnt. (Szakmai kitérő, hogy a másik helyi üzemeltető aktív, így van városi trolibusz Nápolyban, az egytelen megmaradt speciális üzem, ahol két trolis cég van, az Brazíliában található.)
A fizikailag megmaradt 8 darab járművet elektronikus árverés során értékesítik.
A járművek nagymértékben azonosak a budapesti GST12 trolibuszokkal, csak míg azokban trakciós akkumulátor van, ezekben a debreceni kocsikhoz hasonlóan az önjárást egy dízel aggregát szolgáltatja, mely a vontatómotor meghajtását biztosítja.
A járművek közül 6 darab bontatlan és minden releváns alkatrésze megvan (például sértetlen vezérlési szekrény), a Solaris járművek vázstruktúra tekintetében rendben vannak és azonos rozsdamentes kivitelük miatt jó állapotúak (természetesen a lemezelés javítása szükséges és a külső fényezés is).
A trolibuszok több éve le vannak állítva, javarészt dízel aggregátoros üzemben közlekedtek mindössze kocsinként 130-150 ezer kilométert, ami életkorukhoz képest minimális futásteljesítménynek számít.
A járművek üzemképessé tétele minimális külső erőforrással (pl. fényezés) megoldható.
- Szükséges az összes fő modul megbontása és ellenőrzése.
- A dízel aggregát, mint részegység hazai felújítása is megoldható.
- Az áramszedő rendszer (a speciális, olasz pneumatikus jellegű rendszer Budapesten nem használható az eltérő geometria miatt sem).
- Az utasülések leállított járművekből való takarékos pótlása megoldható.
- Az úgynevezett kisablakos megoldás (kis nyitható felületek) cseréje nem javasolt, a Konvekta klímák javítás után megfelelő hűtést biztosíthatnak.
- Az ajtórendszer minél minimálisabb átalakítása indokolt.
- Az elektromos rámpa mechanikusra cserélendő. A féktárcsák, féknyergek a hosszú állás miatt cserélendők.
- Az Aesys utastájékoztató rendszerének a budapesti igényekhez illesztése vizsgálandó, komplett cseréje rendkívül költséges volna, ami egy ilyen takarékosnak szánt átmeneti projekthez nehezen illeszthető.
- Az „indító” akkumulátorok kiszerelésre kerültek, pótlásra szorulnak.
- A járművenkénti 6 darab gumiabroncs is cserélendő.
- Léghálózat, elektromos csatlakozások szintén áttekintendő.
- Minden egyéb egység (futóművek, gyenge és erősáramú rendszerek) áttekintése, tisztítása szükséges.