A 282-es semmivel se volt lustább egy 2156-os motorral, mint egy 280-as.
Engedély ügy.
A Az első (BKV-s) 282-es tényleg útvonal engedéllyel járt. (61E)
A későbbiek már nem biztos.
Amikor a Volánbuszhoz került az a 3 db (?) 282-es helyközi, akkor azt egyértelműen a Budapest-Dorog-Esztergomra szánták.
Na ott emlékszem egyedül olyan szakmai megbeszélésre a Szabolcs utcában, hogy :
- ne oda mert az a határcsárdai emelkedő miatt majdnem hegyi járat,
- de majd felkapaszkodik csak lassabban.
A vége az lett, hogy arról a viszonylatról kvázi le lettek tiltva ami nem jelentett igazi, írásos tiltást csak ajánlást.
Ezért dolgoztak a majdnem végig szinte asztallap simaságú Bpest-Szentendre-Visegrád-Esztergom vonalon.
Nincs infóm arról, hogy a 2 db Honvédségi 282-est milyen alapon osztották el, de Nyírtelek ugye szintén nem a nyírségi havasokban van.