trizs77 Creative Commons License 2024.02.19 0 23 110136

Köszönöm.

 

Megénekeltem már régebben, hogy a GC 43-00 saját gkv-vezetőjében sok TV Híradó részletben, egy vagy kettő ifjúsági filmben (pár kocka erejéig) stb. szerepelt.

 

-------------------------------------------------------------------

 

Azt is megírtam már régen, hogy 1981 ősszel egyszer megjárta a Jósvafő-Budapest utat is.

 

Történt, hogy leértem vasárnap a GC 65-23-mal, (ik-255) kb.11,20 körül Jósvafőre és a Tengerszem szálló parkolóba való begurulás közben a váltó eltörött.

Nem a váltó bot/kar , hanem a kulissza belső része meg egy fogaskerék a váltó dobozban.

 

Az utolsó utasok is pont odáig jöttek, illet 2 vagy 3 fő le a faluig, de ők leballagtak.

Az látható volt, hogy ez a busz onnan 4-6 órán belül nem mozdul.

A délutáni visszaindulás ugrott.

Pont vasárnap amikor sok az utas.

 

Nosza telefon a Tröszti főmenetirányítónak segítsen.

Miskolc küldjön tartalék buszt ami majd vissza indul helyettem.

Budapest kiesett mert Budapest tudott volna adni tartalék buszt de kb. 5 óra még leér.

Az már késő.

 

Kb. 15-20 perc múlva visszaszólt a Tröszti főmenet, hogy Miskolc nem tud adni kocsit de még keresik a megoldást.

Közben megjött a GC 43-00 mely ott helyközizet körülöttünk.

 

Viccesen odaszóltam a kollégának, hogy nincs kedved eljönni Budapestre ?

Ő meg rávágta, hogy van.

Megtárgyaltuk.

További 20 perc múlva felhívtuk a főmenetet, hogy OK. megvan a megoldás a GC 43-00 itt van szabadon, ráér beugrik.

Jó ?

Csak este hat körül van egy helyközi köre itt a környéken azt váltsa ki valahogy.

 

A budapesti főmenet látványosan sóhajtott, hogy helyette megoldottuk nem neki kell veszekednie Miskolccal vagy Kazincbarcikával, hogy kerítsenek valakit vasárnap délben egy 2x230 km-es útra.

 

Szándékosan nem mondtuk meg a főmenetirányítónak, hogy a GC 43-00-nak mi a típusa.

Csak a rendszámot.

Ő meg hála Istennek nem kérdezett rá a típusra.

 

Ik-311.

Mert akkor azonnal letiltotta volna.

Ik-311-es akkor már sok éve sehol se járt az országban távolsági menetrendszerinti munkán.

 

Délután 14,25 vagy 15,25-kor szépen vissza indultunk Jósvafőről Budapestre.

Takarosan kitáblázva.

Két sofőrrel.

Minden.

 

Már Kazincbarcikáig majdnem megteltünk.

A titkolózásunk sokat nem ért mert már Kazincbarcika autóbusz állomáson még csak kicsi csődület támadt az éppen ott lévő autóbusz vezetőkből, mert ilyet már régen nem láttak, vagy volt köztük aki még sose látott Ik-311-t távolságin.

 

Mire Egerbe értünk a hírünk már megelőzött.

Ott már csődület várt bennünket.

Meg késtük is vagy 30-40 percet, mert a busz állandó vezetőjével megegyeztünk, hogy csak a menetrend tartása miatt, nem nyomjuk ki a szemét.

Mondjuk a Lázbérci víztározónál amúgy is szédítő 15-20 km/h-vall mentünk fel.

 

Annyi könnyítést kaptunk, hogy Egerből amúgy is volt olyankor másik busz is, és az átvette a gyönygyösi utasainkat, (talán 3-4 főt) és így mi - kényszerből - már akkor feltaláltuk az Eger-Budapest közvetlen express járatot, lévén Eger autóbusz állomástól a budapesti Szőnyi útig nem álltunk meg.

Későn értünk az Engels térre, de olyan csődület várt bennünket, hogy ihaj.

 

Szó szerint kijött este otthonról a lakásáról emiatt az Engelsre Tari vezig is és Mennich Peti üe.vezető is, meg egy tucatnyi buszos, forgalmista és szerelő.

Olyan volt a felhajtás mintha ma gy dotto hozná haza Jósvafőről a vasárnap délutáni járatot.

 

A kolléga vissza fordult volna, de nem engedték.

Megvacsoráztatták, altatták és reggel feltöltve útnak engedték.

 

Rezgett a léc, hogy vagy fegyelmit kapunk vagy dícséretet?

De mindhármunkat dícséretben részesített a Tröszt Vezig dr.Tapolcazai Kálmán.

A főmenet aznapi ügyeletesét is. Ő volt a harmadik.

 

Így az Andorba nem ment be a megdicsőült GC 43-00 mert a Szabolcs utcában aludt.

Ezt sokan fájlalták, hisz már évek óta nem járt ott ilyen busz, és Andorban még szolgált pár tucat olyan sofőr akik évtizedig dolgoztak ilyen busszal.

 

 

 

Előzmény: gumikrumpli74 (110135)