bi-02 Creative Commons License 2024.02.14 0 3 9281

A MÁV vonali mozdonyai közül a '80-as évek közepéig csak az M61-es rendelkezett kétlépcsős rugózással, ami a szubjektív futásjóságot erősítette. Az összes többi mozdony egylépcsős rugózással bírt. 1988 után kezdett elterjedni a Krupp forgóváz, amely már tartalmazta a második rugózási lépcsőt a forgóváz és a járműszekrény között. 

 

Abban az időben senki nem szidta az UFC forgóvázat, hanem kifejezetten áldás volt V63-mason utazni egy korabeli V43-hoz képest. Mivel a kétféle 63-mas futóműve ebből a szempontból azonos, így a futásjóságuk sem tért el egymástól. Az, hogy ma szidják, azért van, mert az üzemben megmaradt 3 pár UFC forgóvázat elhanyagolták, többségbe került a Krupp, ami kétlépcsős a V43 forgóvázait korszerűsítették, így az is kétlépcsős rugózású lett, a futásminősége nagymértékben javult. Most elkészült az UFC kétlépcsősítése is, az azzal való tapasztalatokat kell összevetni a többivel. Az eredeti ma már csak az M62-vel hasonlítható össze. A szergej viszont jobban pattog.

Előzmény: 925504181312 (9280)