kacsomilla Creative Commons License 2024.01.26 0 1 10211

Trinidad

Jó kis szállásunk volt, közel a központhoz, tágas szoba, jó fürdőszoba, saját terasz. A házinénit megleptünk, hogy a beharangozottnál hamarabb érkeztünk, de igazi kubai szívélyességgel, öleléssel fogadott.
Mindjárt be is ballagtunk a főtérre. Van ott egy templom és kolostor. Csekély belépőért nézhettünk körül odabent. A templom tornyának legtetejéig fel lehet lépcsőzni. Fantasztikus a kilátás a város minden oldalára, a hegyekre, a harangok mellett kikukkantva. A kolostor tetejéről is lehet szemlélni a panorámát. Az épület földszintje kiállitásnak ad helyet, a másik felében, egy nagy teremben valami gyerekműsor volt. Láttunk kisdobosokat és úttörőket.
Trinidadban minden lépésnél el akartak adni nekünk valamit, elég sok volt a kéregető is, akiktől kissé zavaró volt sétálni a kissé bokatörő, ám hangulatos, gömbölyű kövekkel kirakott utcákon.

Éltünk a házinéni fia által felajánlott transzferrel egy nemzeti parkba. Egy öreg Moszkviccsal vitt a Javira vízeséshez kettőnket oda-vissza 20$-ért. Ezt még az AirBNB-n leveleztük le, az automatikusan fordít. Egyébként nem tudtunk vele kommunikálni egyáltalán, képtelen volt rámondani a Google fordítóra. Így nem tudtuk, mire számítsunk, mennyire kell túraruciba vágni magunkat, mit vigyünk magunkkal.
A parkba belépőt szedtek, turistáknak 10€/$ fejenként, és mindössze egy elnagyolt rajz volt a túraútvonalról, semmi több tájékoztatás. A pénzbeszedő bácsi a mutatóujjával egy függőhíd felé bökött, na arra kellett elindulnunk.
A park és a túraút mintaszerűen és biztonságosan volt megépítve/karbantartva.
A függőhídon átkelni élmény, a trópusi erdő gyönyörű. A túraösvény egy patak mentén halad végig. Kétszer a sekély patakon is át kell lépdelni köveken, drótkötélbe kapaszkodva. A kövek fixen állnak az ember lába alatt és nem csúszósak. Kár, hogy út közben nem raktak ki egyetlen tájékoztató táblát sem, milyen növények mellett megyünk el, milyen madarakat vehetünk észre. Az ösvény egy óra gyaloglás után a vízesésnél ér véget, ahol a friss vizben fürödni is lehet - annak, aki ezt előre tudja és visz magával fürdőruhát. A visszaút ugyanaz az ösvény.

Volt még egy napunk, azt strandolásra szántuk. 15 $-ért vitt-hozott minket Alberto a Moszkviccsal Playa Ancónra. Valahol olvastam, hogy a Cubatur elől jár busz a beach-re. Nos valóban. Naponta 3 busz megy kifelé és 3 vissza.10€/$ /fő oda-vissza, és csak kártyával lehet fizetni ott az irodában. Mi inkább a saját időbeosztásunk szerint mentünk.
A strand jó hosszú, homokos. Napágyat 200-250 peso között lehet bérelni. A helyi büfések ajánlanak kedvezményt, ha náluk bérel valaki napágyat. Turistakopasztó áraik vannak egyébként. Van a parton vagy 2 szálloda, úgy láttam, hogy zömmel kanadai vendégkörrel. Kint van a kanadai zászló is.
Láttam pár embert búvárruhában, de szabad szemmel csak köveket és tengeri sást láttam a kristálytiszta vízben, korallt és színes halakat nem. Biztos van korall, mert láttam a parton - igaz, nem sokat.

A trinidadi pár napunk alatt elég gyér turistaforgalommal találkoztunk. A legtöbb étterem és terasz majdnem üres volt. Egyik este is tettünk sétát, hátha találunk valami bulis helyet, de semmi. Ez így elég lehangoló, pedig egyébként hangulatos városka.

A Viazul 7 óra alatt vitt vissza minket Trinidadból Havannába.

Ez volt a mi kubai utunk. Remélem, valakinek tudtam segíteni valami infóval.