Vaskerekű Creative Commons License 2024.01.20 0 12 110048

Tegyük rendbe a dolgokat, mert itt keveredik ez-az.


Az MKV nem festett át semmilyen kocsit pirosra azért, hogy azt gyorsjáratként közlekedtesse. Mivel eleinte kicsit döcögött a 200-asok sorozatgyártása, az Ikarus esetenként exportból visszamaradt kocsikkal szolgálta ki a megrendelői igényt. Miskolcra 260-as és 280-as is érkezett "tanácsi kék"-től eltérő színezésben. Ezek nem csak festésükben különböztek társaiktól, hanem altípusukban is, tehár nem a Miskolcon szokásos 260.03, vagy 280.15-ösök voltak:

 

  • 1975-ben érkezett négy 260.01-es, SZU városi kivitel, sárga színben (GC 69-37 - GC 69-40)
  • 1975-ben vettek állományba öt, 1974-es gyártású piros csehszlovák 280.08-ast (GC 69-32 - GC 69-36)
  • 1977-ben jött a két 280.07-es bordó csíkkal (GC 82-70 és 82-71)
  • Szintén 1977-ben jött négy mezei 280.06-os volánsárgában (GF 15-07 - GF 15-10)
  • Végül 1981-ban érkezett egy szem 1980-as évjáratú 280.08-as, kék-fehérben (GF 40-15)

 

Volt olyan kósza elképzelés a GC 69-esek érkezésekor, hogy azok (ha már úgyis pirosak) gyorsjáratban közlekednek majd, de természetesen ebből nem lett rendszer. Az összes eltérő színű járművet az első vázjavítás alkalmával kékre fényezték át.


A kezdeti időkben az ezek mellett beszerzett 260.00-ás és 280.00-ások természetesen mindenben, így színezésükben is megegyeztek a BKV-s járművekkel. Viszont az 1973-ban, 1976-ban és 1977-ben beszerzett 260.03-as és 280.15-ösök egy része elöl-hátul kék lökhárítóval érkezett szürke helyett.

Előzmény: trizs77 (110035)