heted7 Creative Commons License 2024.01.08 0 0 12921

Szerintem nem számoltam el, kiesik a tömeg.

Adtam egy összefüggést a kötél hossza, a sebesség, a szög és a g (kvázi konstans) között. Válassz egy szimpatikus kötélhosszt és egy szimpatikus szöget, ahhoz határozd meg a v-t és lökd meg érintő irányban olyan szögnél akkora sebességgel és körpályán fog mozogni, a tömegtől függetlenül.

Ha jól számolom, 1 m hosszú kötél esetén 30 fokra kitérítve a helyes kezdősebesség kb. 1,7 m/s, azaz 6 km/h.

 

Persze ez ideális állapot, ha nincs légellenállás, súrlódás, ilyesmi. Kísérletezhetsz is. Köss valami kicsit és nehezet (hogy a légellenállás kevésbé zavarjon) egy plafonra rögzített kötélre (és lehetőleg lyukasat, hogy ne az legyen, hogy elszabadul és kiviszi az ablakot vagy valaki szemét). Feszítsd meg a kötelet, térítsd ki, lökd meg érintő irányba. Találd meg a jó sebességet, aminél körpályán marad, aminek lassan (légellenállás, súrlódás) csökken az átmérője. Minél kisebb szögből indulsz, annál kisebb kezdősebesség kell. Akkor jó, ha kb. vízszintes síkban kering.

A gyenge motor jó esetben arra lehet elég, hogy a légellenállást kompenzálja. Semmiképp nem próbálkoznék 1,5 V-nál nagyobb feszültséggel, kis pech és felgyújtod a LiIon akkut, amit aztán nem sok esélyed van eloltani.

 

Oké, mindaz, amit leírtam, elmélet, amit nem próbáltam ki. Ki kéne próbálni, de nem hozzá most érkezésem...

 

 

Előzmény: Lambada7512 (12920)