Köszönöm, tehát a képletedben m-el jelzett tömeg nem fontos, illetve kiesik?
"ha a repülőd motorja v sebességgel képes a repülőt vinni úgy, hogy közben felülről lóg, akkor a fenti képlettel megválasztva a kötél hosszát és a szöget, körpályán fog maradni.
A helyzet az, hogy felülről nyugalmi állapotban lóg, ha bekapcsolom a motort, csak a szalagot lebegteti, de azt se teljesen, csak kb. kétharmad hosszan, a szalag vége már lelóg.
A rossz hír tehát az, hogy a v sebesség az lényegében nulla, nem képes álló helyzetből elindulni. Valószínűleg ezt tudja a gyűrtó, ezért írta a leírásban, hogy a gépet bekapcsolás után gyengéd mozdulattal kell kézzel körpályára küldeni.
A jó hír az, hogy a gép bekapcsolt motornál nem kezd egyetlen irányba se elforogni, tehát valóban tökéletes egyensúlyban van.
A korábban írt kődarab keringetésnél a kő az rá van kötve a madzagra, kényszerítve van a körmozgásra.
Ez a repülő a madzagon egy csapágynak tekinthető megoldásra van felfüggesztve, tehát egy ponton van rögzítve, de szabadon foroghat.
Valószínűleg ezért kezdett hintázni, amikor a leírás szerint gyendéd mozdulattal elindítottam, mert nincs v sebesség, így a képletedben szereplő (m x g) a domináns, és így sima ingaként vissza akar térni a középponti nyugalmi helyzetbe.
Mivel új elemmel lett indítva, és az elemtartóban egyetlen AA elemnek van helye, azon agyalok, ha a 1,5V-os AA elemet és 3,7V-os Lion akkura cserélem, akkor azzal elérhető lesz-e a kívánt sebesség elérése, vagy csak tönkreteszem a motort?