Lünilein Creative Commons License 2024.01.08 0 0 67970

Sziasztok,

van egy 90ezer km-t futott eddig minden tekintetben hibamentes 2011-es Honda Jazz-em. Rövid távon vezetem, nagyon keveset fut, az aku 4 éves benne. A múlt héten nem használtam 1 hétig, visszatérve nem indult. Az utolsó körben mielött letettem volna kikapcsolt a müszerfal és csak az ABS piros és a stabilizátor sárga jelzése világított. Kihívtam az ADAC-t, aki rögtön beindította és javasolta, hogy cseréljem ki az aku-t, amiatt  kapcsolt ki a müszerfal és világítottak a hibajelzések. Az ADAC-s indítás után bekapcsolt a müszerfal ismét, de másnap már ismét elsötétült és csak a hibajelzések voltak láthatók. Viszont az autó indult.

Ebben az állapotban vittem el az eddig megbízható Honda mühelybe, azzal a szándékkal, hogy új akut rakatok bele, de ahol meglepö módon megállapították, hogy az aku-val nincs semmi probléma, hanem a Tahó-ra gyanakszanak, hogy azt kell majd kicserélni (költségvonzat 1500,-Euro + várni kell rá kb. 6 hónapot). És kaptam egy új idöpontot, ahol majd alaposan átvizsgálják hogy mi a baja, miért nem müködik a müszerfal.

Ezek után mentem vele kb. 25 km-t és a müszerfal ismét müködött. Másnapra viszont ismét kikapcsolt, azóta ezt játsszuk.

Most bennem van a kisördög, hogy elviszem egy másik mühelybe és rakatok bele egy új akut, mert én müszakilag nulla ismerettel rendelkezem, de nekem ez úgy tünik, hogy a müszerfal a gyenge aku miatt kapcsol ki. De lehetséges az, hogy egy jól felszerelt Honda mühely ezt nem ismeri fel?

Szerintetek várjak a Honda idöpontra vagy egyszerüen cseréltessem ki máshol az akut? Ha a taho hibát akarják ráhúzni, akkor így is úgy is meg fogom nézetni egy másik mühellyel, de azért kiváncsi lennék egy jobban hozzáértö véleményére.

Köszönöm elöre a segítséget!