trizs77 Creative Commons License 2023.12.31 0 0 109859

Nem kell túlgondolni.

Emberek, munkagépek, teherautók, buszok is dolgoztak sugárveszélyes környezetben régen is most is.

Igen.

Az ilyen helyeken napi gyakorlat, hogy mérik a sugárzás mértékét - naponta - az embereken is, (idehaza is) a gépeken is és ha van ott, akkor buszokon is.

 

Tudtommal Csernobil környékén nem volt magyar rendszámú busz a történések idején.

(kamion az volt. Illetve nem annyira kamion int inkább áthaladó pótos teherautó).

 

A kitelepítésben a szovjetek igen sok kijevi városi buszt használtak fel.

Döntően Ikarusokat.

 

Ezeket a buszokat az eset után elvitték egy mezőre és ott rohadtak el egymás mellé állítva a következő 20 évben.

Akkor is ha csak 1 évesek voltak.

 

Csernobilról igen más az értékelése a:

 - Nemzetközi atomenergia Ügynökségnek,

 - a közvéleménynek,

 - a sajtónak.

 

A laikusok még 20 év múlva is mondtak olyan hülyeségeket, hogy nagybácsi ángyának térgyekalácsa azért halt meg rákban 2006-ban, mert 1985-be Budapestről Moszkvába repült az események után két héttel.

És sajnos a firkászok ezt meg is írják..........................:-(((

 

A Szovtraszavto nevű idegenforgalmi cég (a szovjet IBUSZ) járt a Szovjetúnióból Magyarországra turista csoportokkal IKARUS-250-es buszokkal.

Ez volt a  kisebbség mert a szovjet turisták több mint 90%-t repülővel hozták.

 

Magyar rendszámú Ikaruszok igen ritkán jutottak el Szovjetunion belül Oroszországba.

Évi pár alkalommal.

 

Ukrajnába még csak-csak eljutottak magyar IKARUS-k akkor is de inkább csak Kárpátaljára.

 

 

----------------------------------------------------------------------------

 

 

Más tészta volt az Uszty-Ilinszki építkezés ahová hivatalból mentek ki magyarok, teherautók és VOLÁN autóbuszok is.

De annak meg nincs köze Csernobilhoz és messze is van tőle.

 

 

 

 

 

Előzmény: Tarjánfan (109858)