John Howard Creative Commons License 2023.12.09 0 2 57101

A témában eddig ennyit sikerült megállapítanom:

 

Pesti Napló, 1937. február 27. (11. oldal, jobbra lent)

 

— Javítsák meg a zuglói közlekedést! Bényi Károly és Kertész Elemér törvényhatósági bizottsági tagok vezetésével küldöttség jelent meg Szendy Károly polgármesternél és a 75.000 lakosú Rákosváros, a régi Zugló közlekedésének megjavítását kérték. A Horthy Miklós kertváros lakói csak a legnagyobb nehézségekkel tudják megközelíteni a várost. A 7-es autóbuszt a Thököly úti sorompón túl a Bosnyák téren, a Hajtsár úton, Egressy úton, Hungária körúton, a Kerepesi úton kívánják járatni. A 68-as villamos* útvonalát a Vezér utcánál a rákosfalvi HÉV-állomásig kérik meghosszabbítani. Ugyancsak szükségesnek tartják a 69-es villamosrelációnak** meghosszabbítását a 28-as villamos*** vonaláig, illetve kívánatosnak tartanák, ha ez a reláció Kőbányán át körforgalmi járattá alakulna át. A 24-es villamosrelációt**** a Hungária úton át szeretnék meghosszabbítani oly módon, hogy a Thököly útnál bekapcsolódna a 69-es útvonalába. A polgármester a kérelmet nagy megértéssel fogadta és megígérte, hogy az üggyel komolyan foglalkozni fognak.

 

Ennél többet a Kerepesi úttól délre levő szabályozási tervről talán csak Trokán felügyelő tudna mondani. 8. szekrény, 3/28. :-)

 

* ez a "faluvillamos", a Bosnyák tértől a Mogyoródi útig tartó egyvágányos szakaszát 1933. november 22-én adták át.
** ekkor a Bosnyák tér és a Hadnagy utca között járt.
*** gyakorlatilag ugyanaz, mint ma - nem számítva a sokkal későbbi - 1958. június 16. - útvonalcserét (Kőbányai/Kőrösi Csoma út vs. Salgótarjáni/Kolozsvári utca) a 37-essel.
**** ekkor az Eskü tér és a Ferenc József Lovassági Laktanya (Kerepesi/Hungária sarok) között közlekedett. Valószínűleg a Baross utcából "valahogy" áttért a Salgótarjáni útra...

Előzmény: John Howard (57080)