Tökös felsővezető a minisztériumban, aki a BKV kedvéért széllel szemben, jogszabállyal szemben elintéz bármit. Hát asszem ebből a szerből én is kérek :)
Ha már duplacsuklós, a valóságot leginkább lefestő kép ezzel szemben a következő:
2018-ban nagyon jó áron lehetett volna venni egy tizenpár darabos dupla csuklós VanHool AGG300-as flottát, kb. 400 ezres futással, kb. egy 600-800 ezret futott sima csuklós piaci árának a 60%-áért. Ebből sima csuklóst csinálni nem egy nagy was ist das, van rá részletes gyártói útmutató. Lefutottuk a köröket, az átalakítás oké, a végeredmény oké, sima AG300-ként forgalomba helyezhető, pipa, csináljuk.
Izé, szól a szerv, mégsem mehet.
-Miért nem?
-Hát mert az oké, hogy az átalakítás oké, meg a végeredmény is oké, de átalakítani csak olyan járművet lehet, ami bekerült a hazai járműregiszterbe.
-Oké, semmi gond, akkor a duplacsuklósokat még duplacsuklósként honosítjuk, rendszámozzuk és utána alakítjuk át.
-Azt sem lehet.
-Miért nem?
-Mert duplacsuklóst nem lehet honosítani a hossza miatt.
-De nem megy egyetlen métert sem magyar rendszámmal duplacsuklósként, mert rögtön sima csuklóst csinálunk belőle.
-Az nem számít.
-Akkor még a honosítás előtt átalakítjuk AG300-zá és úgy vizsgáztatjuk és regisztráljuk.
-Azt sem lehet.
-Miért nem?
-Mert a forgalmi szerint az egy AGG300, nem AG300.
-De megvan hozzá a sorozatátalakítási engedély, hogy AG300 kegyen belőle.
-De az átalakításhoz az kell, hogy itthon regisztrálva legyen.
-Regisztrálni meg nem tudják.
-Így van.
-Tehát van egy sorozatátalakítási engedély, amelynek a végeredményeként előálló jármű 100%-ban megfelel minden létező jogszabálynak, de nem lehet a jelen rendszerben ide eljutni?
-Nem lehet.
Szóval van egy duplacsuklós, érvényes európai típusengedéllyel, ami egyetlen métert nem menne itthon duplacsuklósként, csak a regiszterbe kerülés aktusát kellett volna tudni meglépni az átalakítás előtt.