nohab Creative Commons License 2023.11.16 -1 10 109691

Tökös felsővezető a minisztériumban, aki a BKV kedvéért széllel szemben, jogszabállyal szemben elintéz bármit. Hát asszem ebből a szerből én is kérek :)

 

Ha már duplacsuklós, a valóságot leginkább lefestő kép ezzel szemben a következő:

 

2018-ban nagyon jó áron lehetett volna venni egy tizenpár darabos dupla csuklós VanHool AGG300-as flottát, kb. 400 ezres futással, kb. egy 600-800 ezret futott sima csuklós piaci árának a 60%-áért. Ebből sima csuklóst csinálni nem egy nagy was ist das, van rá részletes gyártói útmutató. Lefutottuk a köröket, az átalakítás oké, a végeredmény oké, sima AG300-ként forgalomba helyezhető, pipa, csináljuk.

 

Izé, szól a szerv, mégsem mehet.

-Miért nem?

-Hát mert az oké, hogy az átalakítás oké, meg a végeredmény is oké, de átalakítani csak olyan járművet lehet, ami bekerült a hazai járműregiszterbe.

-Oké, semmi gond, akkor a duplacsuklósokat még duplacsuklósként honosítjuk, rendszámozzuk és utána alakítjuk át.

-Azt sem lehet.

-Miért nem?

-Mert duplacsuklóst nem lehet honosítani a hossza miatt.

-De nem megy egyetlen métert sem magyar rendszámmal duplacsuklósként, mert rögtön sima csuklóst csinálunk belőle.

-Az nem számít.

-Akkor még a honosítás előtt átalakítjuk AG300-zá és úgy vizsgáztatjuk és regisztráljuk.

-Azt sem lehet.

-Miért nem?

-Mert a forgalmi szerint az egy AGG300, nem AG300.

-De megvan hozzá a sorozatátalakítási engedély, hogy AG300 kegyen belőle.

-De az átalakításhoz az kell, hogy itthon regisztrálva legyen.

-Regisztrálni meg nem tudják.

-Így van.

-Tehát van egy sorozatátalakítási engedély, amelynek a végeredményeként előálló jármű 100%-ban megfelel minden létező jogszabálynak, de nem lehet a jelen rendszerben ide eljutni?

-Nem lehet.

 

Szóval van egy duplacsuklós, érvényes európai típusengedéllyel, ami egyetlen métert nem menne itthon duplacsuklósként, csak a regiszterbe kerülés aktusát kellett volna tudni meglépni az átalakítás előtt.

Előzmény: Ep128 (109668)