merigazoi Creative Commons License 2023.11.13 0 0 35

ha magyar filmiparról van szó, kisköltségvetésű, kisebb társulattal, akkor az olyan film high concept-ekről lehet beszélni, mint a Memento vagy a Tiempo Real. a magyar filmiparban megpróbálkoztak a buddy heist moviekkal, habár némelyik siker volt volt, egészében nézve nem volt túl sikeres a zsáner. a zsaru buddy movie sikeresnek mondható Csöpi alakjával. de az mondjuk olyan személyfüggő dolog, mint a Belmondo vagy Bud Spencer. a Zohanhoz hasonló fish-out-water sztori a meseautó dramaturgiailag (csak más karakter célokkal). esetleg lehetne keverni a témákat, rejtői hangulat noir budapest (ez ha jól tudom lesz) és mondjuk egy elátkozott hotelben, valami kurrens témával. mondjuk a titkosszolgálat embere és... egy hivatali személy és az olimpiai bizottság elnöke, vagy egy politikus és a hadsereg vezetője, vagy egy francia legionárius és a katari titkosszolgálat, vagy egy amerikai régész és afganisztáni ásatás leletei, egy magyar kémfilmben, legyen a titkosszolga neve Kovács.

 

ha történet szempontjából keresünk high-conceptet a magyar filmiparra, akkor egy kilencvenes évekbeli hongkongi filmben van az a húzás, h a történet kétféleképpen történik, a két főszereplő szempontjából és egy döntés változtatja meg a történet folyását. a film cime a Too Many Number Ways to be N.1.