A hidrogénhajtás sokkal könnyebb, mint az akkus, ez világosan látható a Mirai adataiból.
https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Mirai
Ráadásul minél nagyobb kapacitás/teljesítmény arányra van szükség, annál nagyobb az előnye.
A ciklushatásfok rosszabb, ezt írtam is, de mivel nem a hálózatról veszi a villanyt ez csupán specifikáció, nem üzemi költség szinten jelentkezik.
Sokkal egyszerűbb felépítésű, kevésbé problémás, mint a lítium ion akkupakk használata. Megbízhatóbb is, kevésbé tűzveszélyes. Mivel a tüzelőanyag cella alapvetően moduláris kialakítású, könnyű egymástól független csoportokat építeni, amivel elkerülhető, hogy egy meghibásodás az egész rendszer leállását eredményezze.
Nem pártolom a közúti közlekedésben a hidrogén cellás hajtást, mert alacsony a térfogatspecifikus kapacitása, kis méretben bonyolultabb és drágább, mint egy akkupakk, a rosszabb hatásfok miatt az üzemeltetése is drágább, de ezek a hátrányok egy léghajóhajtásánál nem relevánsak.