Ilyen volumenű túrára mehetett volna újságíró, vagy egyéb fotós...
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Mire én kitehettem a busz kerekét az országhatáron addigra az újságírók már megírták ezeket az utakat.
Még évekkel azelőtt.
Tudom mostanában divat írni/mondani, hogy 1990 előtt nem lehetett nyugatra utazni.
Valóban volt sok értelmetlen korlátozás.
De.
1975-től, amikor minden év februárjában megjelentek az utazási irodák kínálati magazinjai, a kb. két hetes nyugat európai buszos körutak egy hét alatt beteltek, elfogytak.
Általában 10-14 naposak voltak ezek az utak, a nagy spanyol körút volt 28 napos.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
A buszokról, Ikarusokról.
Ikarus-31/311 és Ik-55 már 1957 végétől ment nyugatra turistákkal.
Még ritkán de ment.
Az 1970-1976 közötti időben az IK-55 buszok úgy jártak Csehszlovákiába és az NDK-ba mint a mai buszok Kecskemétre.
A Budapest-Prága-Drezda-Weimar-Lipcse-Budapest körút annyira bevett volt, mint ma az iskolai kirándulásoknál a Budapest-Kékestető-Eger-Szilvásvárad.
Messzi nyugatra, mondjuk Párizsba ritkán jutottak el el a farosok.
De 1975 után az Ik-250 és Ik-255 buszok már nem számítottak rendkívülinek se Olaszországban, se a Benelux államokban, se Ausztria-Svájcban.
Ezekre az utakra küldtek fotóst és újságírót is ahogy javasoltad.
Ők általában semmit mondó, lényegtelen információkat írtak meg.
Például : És Koppenhágában megnéztük a Sellő kislány szobrát.
A csoportokkal történt eseményekről, pláne a buszokról egy szót sem írtak.