trizs77 Creative Commons License 2023.10.26 0 4 109477

Ilyen volumenű túrára mehetett volna újságíró, vagy egyéb fotós...

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Mire én kitehettem a busz kerekét az országhatáron addigra az újságírók már megírták ezeket az utakat.

Még évekkel azelőtt.

 

Tudom mostanában divat írni/mondani, hogy 1990 előtt nem lehetett nyugatra utazni.

Valóban volt sok értelmetlen korlátozás.

 

De.

 

1975-től, amikor minden év februárjában megjelentek az utazási irodák kínálati magazinjai, a kb. két hetes nyugat európai buszos körutak egy hét alatt beteltek, elfogytak.

Általában 10-14 naposak voltak ezek az utak, a nagy spanyol körút volt 28 napos.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A buszokról, Ikarusokról.

 

Ikarus-31/311 és Ik-55 már 1957 végétől ment nyugatra turistákkal.

Még ritkán de ment.

 

Az 1970-1976 közötti időben az IK-55 buszok úgy jártak Csehszlovákiába és az NDK-ba mint a mai buszok Kecskemétre.

 

A Budapest-Prága-Drezda-Weimar-Lipcse-Budapest körút annyira bevett volt, mint ma az iskolai kirándulásoknál a Budapest-Kékestető-Eger-Szilvásvárad.

 

Messzi nyugatra, mondjuk Párizsba ritkán jutottak el el a farosok.

De 1975 után az Ik-250 és Ik-255 buszok már nem számítottak rendkívülinek se Olaszországban, se a Benelux államokban, se Ausztria-Svájcban.

 

Ezekre az utakra küldtek fotóst és újságírót is ahogy javasoltad.

Ők általában semmit mondó, lényegtelen információkat írtak meg.

Például : És Koppenhágában megnéztük a Sellő kislány szobrát.

 

A csoportokkal történt eseményekről, pláne a buszokról egy szót sem írtak.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: D 20 (109475)