Macska Bonifác Creative Commons License 2023.09.24 0 1 12841

> Ha egyforma a vonatok sebessége, egyforma a töltések száma egységnyi síndarab felett - semleges a két vonat együttes hatása.

 

> Ha különböző a vonatok sebessége, akkor egyiken rövidebbek a kocsik, egységnyi sínszakaszon több van belőlük. Vagyis sűrűbben vannak a töltések, mint a másikon, nem lesz semleges. 

 

Ez technikailag igaz, de pont az ellenkezője történik áramjárta vezetők esetén. Ez volt a problémája htblank1-nek is, hogy a pozitív töltések sebessége 0, a negatív töltéseké meg nem 0, és mégis semleges a drót. A feloldás meg az, hogy amikor megy az áram a vezetőben, akkor másmilyen hosszú kocsiban utaznak az elektronok meg állnak a pozitív töltések.

 

Miért? Mert csak \o/ Dinamikailag nekem semmi eszközöm arra, hogy ezt a hosszt meghatározzam, de mondjuk a mérésből adódik hogy stacionárius áramjárta vezető semleges töltésű, ami csak úgy lehet ha az elektronok kocsijai a saját rendszerükben hosszabbak, mint a pozitív részecskéké az ő saját rendszerükben.

 

Központi Ellencáfolat: relativisztikus kanyarodó áramhoz én nem tudok hozzászólni.

 

Előzmény: mmormota (12837)