Vasútgépészet 2023/1.
" A körtűzérzékenység és a fokozatkapcsoló hibák viszont végigkísérik a mozdonyt az első húsz éves élettartama folyamán. Évekig vizsgáltuk magunk, javítással foglalkozók,kutató intézet, főiskola, de érdemi
megállapítást nem sikerült tenni, így kiküszöbölni sem..........................
Az sw motor kommutátor határra van méretezve, egy a legkisebb szennyeződés, kefepor, sorja, méreteltérés azonnal körtűzhöz vezet. Ez a két hiba váltotta ki a legtöbb vitát, garanciális javítási igények
sokaságát...........................................
Az első húsz igen sokszor megfordult a járműjavítóban (20 év alatt 5-6-7 db nagyjavítás 15-30 db futójavítás,8-10 db forgóvázcsere mozdonyonként.)"
"Az Északi V43 Járműjavítóban felújított, GySEV-nek átadott villamos mozdonyokért a MÁV 7 db GySEV M4l-est kapott, továbbá 5 db új V46-ost is vásárolt a MÁV részére."