Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.09.07 -1 3 109198

A bolygóajtós kivitel drágább volt, a ráncajtós pedig üzembiztos és bevált.

 

Ennek az lett a következménye, hogy:

- a világ körül turnézó bemutatójárműveket és a gazdagabb országok kocsijait bolygóajtóval látták el (lásd Izland, Kuvait, stb.)

- az NDK, Bulgária és Csehszlovákia szinte minden esetben ragaszkodott a ráncajtóhoz, mivel így olcsóbban jöttek ki, és gyorsabban nyílt/záródott az ajtó

- a BKV és az MKV 1986-ban még egy komplett 280-as szériát rendelt ráncajtóval

- a szovjetek is a kocsik nagyját végig ráncajtóval rendelték

 

Azt, hogy a szovjet kétajtós helyi(!) kivitelű 260.27-et, illetve az azokból leszármaztatott, hazai helyközi és helyi igényekre adaptált 260.32/39-et miért csak bolygóajtóval gyártották, rejtély.

Előzmény: ELK 770 (109195)