Igen,a 400 ad család későn indult gyártásba.Ha korábban ,már a 70 és években ,amikor az 1. Bemutatóbuszok elkészültek,akkor kellett volna beindítani a sorozatgyártast akár, ha komolynak szánták ezt a családot.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Nem lett volna jó ötlet.
A 200-as sorozat valójában 1973-1945-től futott fel.
Függetlenül attól, hogy különböző null szériák már készültek 1971-től.
Az első 400-as 1979-es.
Ha tehát az első 400-as után elkezdik a sorozatgyártást is akkor a 200-as talán 5-8 évet él meg.
A 200-as gyártásához igen nagy értékben hoztak présgépeket és sok más célszerszámot hitelből***.
Nem biztos, hogy kifizetődő lett volna pár évvel a gyártás megkezdése után átálni más típusra.
Az igaz, hogy az IKARUS-ban mindig elég hosszú idő telt el az első kocsi és az első sorozat példány között.
Az első 400-as (a rózsaszín busz) ugye 1979-es és a 400-sok nullszériája pedig 1988-as.
Ez vállalhatatlanul hosszú idő.
A széria gyártás meg még későbbi.
*** = Ez volt a Közuti Járműfejlesztési Program néven futó kormány beruházás.