trizs77 Creative Commons License 2023.09.06 -1 1 109188

Igen,a 400 ad család későn indult gyártásba.Ha korábban ,már a 70 és években ,amikor az 1. Bemutatóbuszok elkészültek,akkor kellett volna beindítani a sorozatgyártast akár, ha komolynak szánták ezt a családot.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Nem lett volna jó ötlet.

 

A 200-as sorozat valójában 1973-1945-től futott fel.

Függetlenül attól, hogy különböző null szériák már készültek 1971-től.

 

Az első 400-as 1979-es.

 

Ha tehát az első 400-as után elkezdik a sorozatgyártást is akkor a 200-as talán 5-8 évet él meg.

A 200-as gyártásához igen nagy értékben hoztak présgépeket és sok más célszerszámot hitelből***.

Nem biztos, hogy kifizetődő lett volna pár évvel a gyártás megkezdése után átálni más típusra.

 

Az igaz, hogy az IKARUS-ban mindig elég hosszú idő telt el az első kocsi és az első sorozat példány között.

 

Az első 400-as (a rózsaszín busz) ugye 1979-es és a 400-sok nullszériája pedig 1988-as.

Ez vállalhatatlanul hosszú idő.

 

A széria gyártás meg még későbbi.

 

*** = Ez volt a Közuti Járműfejlesztési Program néven futó kormány beruházás.