trizs77 Creative Commons License 2023.08.31 -1 0 377

Nógrád megye lakossága 2022 végén kb. 184.000 fő volt.

A foglalkoztatottak száma 84.000 fő, ami a lakosság kb. 46%-a.

 

Mivel a foglalkozatottak számába csak a lakosság egy részét, a 18-65 évesek számítják bele, így ez arány egész jó lehet.

 

 

A munkanélküliség Nógrád megyében 8,4%, magasabb mint az országos átlag.

https://www.ksh.hu/stadat_files/mun/hu/mun0171.html

 

Tehát a kb. 84.000 fő kb. 40%-a azaz kb. 33.600 fő használja napi hivatásforgalmában a Nógrád megyei buszokat, vonatokat eljutásához.

Ezen belül nincs nyilvános adat a két mód közötti létszám felosztáshoz.

 

Ki lehet és van olyan olvtárs aki ki is kéri (helyesen) a különböző vonalak, leginkább vasútvonalak utasszámait a MÁV-tól.

Ki is adják.

De nem megye bontásban, hanem vonali bontásban.

Például 75-ös vagy 78-as vonal, esetleg 81-es vonal.

Ezek nem Nógrád megye közösségi közlekedéséről szólnak, hanem arról is szólnak.

 

A kiadott számokban benne vannak a vonalak által érintett más megyei szakaszok is.

 

A volánbusz járatainak utasszámait nem szokták kikérni pedig a kikérés módja ugyanaz mint a vasútnál.

 

Ami még módosíthatja - véleményem szerint - a Nógrád megyei modal splítet az két dolog.

 

1./ Szerintem Nógrádban az országos átlag (7%)-nál többen járnak céges busszal munkába.

2./ Szerintem Nógrádban az országos átlagnál (7%) kevesebben járnak céges autóval.

 

A céges autók csoportjával amúgy is vigyázni kell, mert páran - tévesen - a vezérigazgatók Skoda Super B személyautóit hiszik e rovatba, pedig nem.

Ők is ide tartoznak az igaz.

De a céges autók döntő többségét azok a kicsi 0,5-1,0 tonnás teherbírású kicsi furgonok teszik ki, mlyet szerelők, művezetők, karbantartók kapnak és használnak és jellemzően otthon tartják őket, azzal járnak munkába és este haza is.

Napközben pedig a munkájuk része, hogy ezekkel a kis furgonokkal járják a megye vagy tágabb körzetük útjait.