blackfriar Creative Commons License 2023.04.07 0 3 2635

Tanácsok Musician MDP-2 lejátszót vásárolni szándékozóknak avagy történetem a készülékkel

 

Mindenek előtt szeretném leszögezni, nem célom bárkinek vagy bárminek a lejáratása.

Az alábbiakban a puszta tények és személyes tapasztalataim kerülnek megosztásra.

 

I. Tanácsok leendő vásárlóknak:

Még a boltban ellenőrizni kell az alábbiakat (amik a magyarországi forgalmazónál 2023 márciusában készleten levő 3-4 készülék mindegyikére igazak voltak függetlenül azok sorozatszámától, pl. a 010-es ugyanazokat a jelenségeket produkálta, mint a 266-os azonos szoftver és hardver verzió mellett).

  1. a készülék azonnal felismeri-e a behelyezett SD kártyát, USB pendrive-ot vagy csak a készülék ki-be kapcsolása után
  2. az I2S port használata esetén DSD => PCM formátumváltáskor hallható-e masszív csattanás
  3. az I2S port használata és DSD fájl lejátszása esetén a távirányító elnémítja-e mindkét csatornát
  4. amennyiben a fenti problémák nem tapasztalhatók, akkor a készülék átesett már az FPGA chip újraprogramozásán a boltban (igen, jól olvastad a boltban), ekkor viszont ellenőrizni kell , hogy az egyes trackek közötti némítás nem ragad-e be véletlenszerűen, ami a track néma lejátszását eredményezi (lehet, hogy csak a 20. tracknél jön elő a jelenség)
  5. SD kártyáról hibátlanul működik-e a DSD256 fájlok lejátszása (akadozott
  6. a távirányító "start / pillanat állj" gombjának mindkét funkciója működik-e

 

II. Történetem a készülékkel

Szerettem volna elkerülni, hogy a történetem ide kerüljön. Nem sikerült, és hadd tegyem hozzá nem az én hibámból, de erről majd később.

Nos 2023. február 13-án megvásároltam a készüléket a hazai forgalmazótól.

A készülék otthoni használata során hamar belefutottam a tanácsok első 3 pontja alatt szereplő jelenségekbe, amit a vásárlástól számított 3 napon belül jeleztem is a forgalmazónak.

Közben sokat kísérleteztem a készülékkel, hátha én rontok el valamit, de a jelenségek makacsul tartották magukat. Mivel a forgalmazó hitetlenkedve fogadta a dolgot, ezért a készüléket visszavittem a boltba, ahol kiderült, nem voltak alaptalanok az észrevételeim.

A gyártó (Musician) felé elküldésre került a hibajegyzék egy demonstráló videóval egyetemben.

A gyártó írt egy új programot az FPGA chipre, amit hosszas tesztelés után elküldtek a forgalmazónak, hogy töltse fel a készülékre.

A vásárlás után kb. 1 hónappal mehettem az átprogramozott készülékemért, amit a helyszínen ki is próbáltam. Az első 3 pont alatti jelenségek megszűntek, így hazavittem a készüléket. Az otthoni tesztelés során derült fény azonban arra, hogy valószínűleg az újraprogramozás következtében (a csattanás elkerülése érdekében a trackek között némítást alkalmazva) időnként, véletlenszerűen a némítás "beragad" és az illető track némán kerül lejátszásra.

A jelenségről természetesen azonnal tájékoztattam a forgfalmazót.

Jelen pillanatban tehát (2023. április 7.) van egy készülékem, ami a fenti lista 4., 5. és 6. pontjában leírtakat produkálja és nem tudom, hogyan tovább. Azért nem tudom, mert nem szívesen válnék meg az egyébként jó hangú készüléktől.

 

Szorult és nonszensz helyzetemben a forgalmazónak az alábbi opciókat vetettem fel a helyzet megoldására.

  1. a legkorrektebb megoldás, ha kapok egy hibátlan, új készüléket és nem írom meg a történetem
  2. kompromisszumos megoldásként megtartom a hibás készüléket, de visszakapom a vételárat (másfél hónapig teszteltem a készüléket ingyen) és nem írom meg a történetem
  3. a legrosszabb megoldás, ha visszaadom a készüléket, a vételárat pedig visszakapom, viszont a történet megírásra kerül

Kb. 10 nap telt el, de választ nem kaptam a felvetéseimre, ezért döntöttem a történetem megosztása mellett.

 

III. Lábjegyzetek

  • fontos megemlíteni, hogy a készülék meghibásodásáról nem beszélhetünk egyrészt a hibák jellegéből adóddóan (FPGA újraprogramozása volt szükséges), másrészt az összes bolti készülék érintett volt, így joggal feltételezhető, hogy ezek a készülékek eleve hibásan hagyták el a gyárat
  • a neten elég kevés információ lelhető fel a készülékről, a tapasztalt jelenségekről pedig semmit nem találni
  • a magyar av-online.hu oldal tesztelte a készüléket (https://www.av-online.hu/lejatszo/musician-mdp-2-digitalis-futomu-teszt_3821), ám ők semmilyen hibát nem észleltek
  • a forgalmazó nem tudott hibátlan cserekészüléket adni, a nála levő különböző sorozatszámú készülékek mind hibásak voltak, pedig új szállítmányból származtak
  • ezzel kapcsolatban felmerül a kérdés, a gyártó képtelen hibátlan készüléket produkálni avagy más okból van csupa hibás készülék a forgalmazónál ?
  • a fő disztribútoron kívül (Aoshida Audio) még 13 másik létezik szerte a világban (az USA-t is beleértve), mégis csak mi magyarok futottunk bele az említett problémákba ?
  • a mai napig is elérhető és megvásárolható az MDP-2 készülék a forgalmazónál, persze teljes áron, nem hibás készülékként