htibor Creative Commons License 2023.02.04 0 1 14725

"- 16 év után most először hallottam erről a motor tetején történő vízfelszaporodásról és beázásról. Van aki használ ilyet mi a tapasztalata?
Rögzítéshez milyen csavarok kellenek?"

+

"- Indításkor olykor nem indul. Mintha valami elektromos gikszer lenne, mert el se jut a motor pörgetéséig. Azután pár másodperc múlva már indul gond nélkül.
Akksi terén voltak gondjaim. Egy szerelő 12V 44Ah 440A akksit rakott bele. Én nem értek hozzá, de hétfőn nem indult az autó és gondoltam meghalt

ezért vettem egy 12V 61Ah 600A akksit. Az indítási hiba most is felbukkan."

 

Szerintem egy google keresés először nem árthat:

https://cartarsblog.hu/erre-figyelj-ha-ford-focus-2-t-vasarolsz/

 

1. A víz a motortérbe az ablakmosó fúvókánál folyik be mivel - szemből nézve - a bal oldali pont a gyertyafészek felett van. Ott összegyűlik a víz, ami pont a gyújtásnak ad jónéhány pofot, mivel a négy gyertya van ott.

1/a Elsőként 2-3 évente érdemes a fúvókát kicserélni így alatta a szigetelés nem fog nagyon öregedni.

1/b Másrészt nagyobb esőzésekkor gyakori ellenőrzéssel kell ott a vizet felitatni, hogy száraz legyen.

(1/c Van régi Volvo S40 motorburkolat, aminek a csavarhelyei megegyeznek a benzin Forcus motor csavarhelyeivel, azzal a probléma "úgy oldódik meg" hogy a víz továbbra is be fog folyni, csak szétfolyik rajta és a motor egyéb dolgain.) Én ilyet nem használtam meg kell nézni melyik 1.6-os motorhoz jó.

 

Ezután átnézni gyertyákat/gyertyakábeleket, gyertyáknak 3 év / 60 ezer km a javallott csereperiódus, gyertyakábelek nem sérültek-e, nem repedezettek-e véletlenül. Ha igen csere.

 

Akksi simán elég neki a 43Ah, nekem 14 évig csak az volt a 2006-os Ti-VcT 115 LE-s benzinesembe. Az első kettő 6-6 évig bírta, nem volt baj velük. De mindenki olyat tesz bele amit akar. A nehéz indítás oka akksin kívül más is lehet.

 

"- a klíma hol működik hol nem. Ősszel kezdte el csinálni, hogy egyszer csak meleg levegő jött a rostélyok közül. Aztán ki is kapcsoltam

a klímát, mert fűteni nem akartam 35 fokban. Később pár hétre rá próbáltam újra és akkor működött a hűtés, de egy-két nap múlva ismét elment.

Azóta nem volt alkalmam próbálni mert nem volt olyan meleg, inkább kikapcsoltuk. Ilyen hiba esetén mi lehet a gond?"

Klímaszerelőhöz elvinni, feltölti, kiderül hol szivárog, mennyi nafta van benne, kell-e cserélni klímakompresszort vagy bármit, kivezető cső nincs-e eldugulva. Nekem az a furcsa, hogy ez 16 év után úgy jön elő, hogy nem tudjátok, hogy ezt időszakosan érdemes megcsinálni plusz egy ózonos fertőtlenítést is. 

Előzmény: Random- (14724)