Bertrand de Beaufourt Creative Commons License 2022.12.24 -2 1 38779

A digitális jel, amikor utazik a kábelen, akkor igazából analóg, nem tudom pontosana szabványt, de mondjuk (nem optikán) a 0 = 0-1V, 1 = 2-4V, és amikor 1 vagy 0 van, akkor sem sima a vonal, hanem szépen oszcillál. Ilyen szempontból van tranziense (0-1, 1-0 nem tökéletesen meredek), lehet zajos, stb. tehát maga a jel a kábelen lehet annyira más kábelenként, mint egy analóg interkonnektnél. A DAC két dolgot tehet, elválasztja az input (nem vagyok mérnök, szóval biztos nem jó terminológiát használok) és a jelfeldolgozási fázist, egyrészt logikailag (buffer), másrészt elektronikailag (galvanikusan?). A buffer után ráadásul újra-időzíti a bitfolyamot, kiküszöbölve a kábel, vagy forrás jitterét (és beletéve a sajátját, muhaha), ezt az elmúlt húsz évben kb. mindegyik külső DAC megteszi, az előzőt meg valszeg a drágábbak. Tehát egy jó DAC minimálisra csökkenti a kábel hatását, a rossz DAC esetén meg amúgy sem hallasz ilyen nüanszokat ...

 

Nem tartom kizártnak, hogy van olyan rendszer, lehallgató környezet, DAC, ahol meghallasz bizonyos digitális kábelek közötti különbséget, de abban biztos vagyok, hogy egy plusz függöny vagy 10 centivel arrébb tolt hangfal nagyobb változást okoz a hangban, még ezeknél is.  

Előzmény: manta-z (38770)