Hogyan is volt ez a "hülye tantó néni vagyok, segítsél"-útvonal?
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Nem ismered.
Pedig eléggé közismert, hisz jó 30 éve sokan leírták már.
Az átkosban a tanárképző főiskolákon igen, a tanító képző főiskolákon nem volt kötelező felvenni az Osztálykirándulás szervezése című tantárgy részt.
Aláírásért ment a dolog, de egy miniszterhelyettesi leírat alapján az aláírást csak írásbeli dolgozat leadása után lehetett megkapni.
Tanítottunk, :
- útvonal tervezést,
- szállás szerzést,
- étkezést,
- program szervezést,
- életkornak megfelelő terhelést,
- stb.
Talán 15-20 óra volt az egész.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
De ott se végzett mindenki ötösre.
Voltak központilag ajánlott útvonalak:
Például :
- Győr-Sopron-Kőszeg-Pannonhalma vagy Sümeg - Budapest,
- vagy Bp-Pécs-Orfű, Siklós-Harkány - Budapest,
- vagy Bp-Kékestető-Parád-Eger-Szilvásvárad - Aggtelek-Jósvafő-Budapest
- vagy..................
Ilyenből volt előre kidolgozva vagy 10-15 útvonal.
Általában mind 3 napos, felső tagozatos vagy középiskolás tanulóknak.
A végén ott volt, hogy amelyik osztály szülői munkaközössége nem szavazza meg a 3 napos kirándulást, az részben is megteheti az út egy részét.
Vegyél elő egy Magyarország térképet és nézd meg Észak-Borsodot.
Tedd az ujjad Aggtelekre.
Majd kezd el húzni keletre a 2603-as úton.
Jósvafő, Színpetri - Szín- onnan délre a 27-es úton Aggtelek-Jósvafő vasútállomásig.
Ez 18 km és van közben egy nagy hegy is.
Ugyanis Aggtelek-Jósvfő vasútállomás nem létezett vagy 100 évig.
Perkupától északra lévő semmi közepéről beszélünk.
De jött egy jól fésült hülye kb. 30-40 éve (?) és a semmi közepét átkeresztelte Aggtelek-Jósvafő vasútállomásra.
Egyáltalán nem zavarta, hogy Aggtelek oda 18 km-re van és közben van még két falu.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ült a frissen végzett ötödikes vagy hatodikos 23-26 éves tanárnő a tanáriban valahol Csepelen, Maglódon, akárhol.
Megnézte a kiskönyvet (ajánlót) és elhatározta, hogy elviszi az osztályát osztálykirándulni Aggtelekre.
Azért nem Jósvafőre mert a diák szállások (olcsón) Aggteleken voltak és ott volt olcsó az étkezés is.
Egy másik hülye - kísérő - szülővel megvették a vonatjegyet Budapest-Aggtelek/Jósvafő.
Átszállás Miskolcon.
Ok.
Elvonatoztak oda.
Megérkeztek.
Leszálltak.
Néztek mint a moziban, hogy hol vannak ?
Pár vonathoz volt busz csatlakozás, ez volt a már említett GC 43-00 rendszámú IK-311-es.
De ha késet a vonat (soxor késett) nem várta meg mert fordulnia kellett.
Ott állt a semmi közepén egy osztály gyerek, egy buta tanárnő, meg pár szülő.
Hát én most mit ccinájjak ?
kiálltottak fel.
Egy darabig volt bakterológus azon a főpályaudvaron ott a semmi közepén.
Ő már rutinos volt, mert már sok ilyen hülyét látott.
Egyből telefonált Jósvafőre, a postára.
Ha a 311-es ráér, jöjjön már vissza mert itt van egy osztály.
Ha nem ér rá, keressenek már valami buszt, traktort, teherautót ami elvisz innen ezt a 30 gyereket.
A Vb pesti busza úgy jött a képbe, hogy a buszvezetőnek, Jósvafő közepén, a Petőfi Sándor utca 33-ban bérelt pihenő szobát a cég.
A Budapest-Jósvafői járat megérkezett kb. 10.50-re és visszaindult 14,25-kor.
A buszvezető bő 3 órát pihenhetett.
Akinél a szobát bérelték annak a lánya volt Jósvafőn a postás kisasszony.
Ő hozzá futott be a segélykérés a vasútállomásról, hogy megint itt gy hülye tanárnő + 30 gyerek.
Segítsünk.
Egyszer-kétszer feketén segítettünk.
De oda vissza mégiscsak kb. 40 km plusz el kell számolni vele.
írtam egy jelentő lapot Tari Lászlónak.
Jó egy hónap múlva (mégiscsak egyeztetnie kellett a dologról a 3.szú volán vezérigazgatójával) megjött a hivatalos engedély.
Egy év alatt amíg oda jártam váltótársam meg én vagy 8 vagy 9 alkalommal mentünk a buta tanárnőket és osztályukat menteni.