Otthoni viszonylatban van egy és kétemberes változat.
Ha van vákumpumpád akkor egyedül is meg tudod csinálni, ez az egyszerűbb és gyorsabb.
De mindenekelőtt az első lépés, hogy mind a 4 keréknél megnézed, hogy meg lehet-e lazítani a légtelenítő csavarokat. Ha igen akkor könnyű a dolog.
A vákumpumpás változat...
A fékfolyadék tartályból kiszivatod a régi folyadékot.
Feltöltöd új folyadékkal.
A jobb hátsó keréknél kezded. Rádugod a vákumpumpát a légtelenítő csavarra, meglazítod a csavart és szépen elkezded pumpálni.
A fékfolyafék tartályt figyelni és mindig utánaönteni, nem szabad kiürülnie.
Ahogy pumpálod ugy átszívódik az új folyadék. Amikor látod a pumpánál, hogy kitisztul a folyadék akkor átért a fékcsöveken a folyadék. Pumpálás közben elzárod a csavart.
Átmész a bal hátsó kerékre, aztán a jobb első és végül a bal első.
A kétemberes módszer...
A tartályt ugyanúgy kiszivatod. Egy ember beül a kocsiba és felpumpálja a fékpedált.
Te rádugsz egy átlátszó csövet a légtelenítő csavarra és belevezetet egy üvegbe. Finoman megnyitod a csavart, ekkor ki fog folyni a fékfolyadék az üvegbe, közben a fékpedál fe fog esni padlóig. Nem szabad felengedni addig míg vissza nem húzod a csavart. Kommunikálnod kell az autóban ülövel, hogy mit csináljon. Mikor meghúztad a csavart akkor felengedheti a pedált és újra felpumpálja keményre.
Újra meglazítod a csavart, újra beesik a pedál.
Meghúzod a csavart és felenged a pedál és újra pumpál.
Ezt addig kell csinálni míg át nem ér az új folyadél.
Ha van levegő a rendszerben azt látni fogod az átlátszó műanyag csőben mert buborékok jönnek ki a munkahengerből.
A tartályt figyelni és mindig utántölteni, ez fontos.