kgaboroo Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79485

A kocka az eddigi tapasztalatok alapján tömődés vagy mechanikai hiba miatt romlik el.

Mikor egy vadiúj fékrendszert feltöltenek fékfolyadékkal akkor légtelenítés után a folyadék megállapodik, nem kering a rendszerben. Mindösszesen annyi mozgása lesz ami a fékbetétek kopásának utánállítására szolgál.

De ez a mozgási folyamat hosszú idejű, sok hónap vagy több év is lehet mire a fékfolyafék tartályban a szint lecsökken.

A kocka eltömődési folyamata akkor lehetséges, ha a fékfolyadékot megmozgatják egy gyors átszívásos módszerrel amit vákumpumpával végeznek.

A főfékhengerben ( ez az amit lábbal nyomsz) a gumikarmantyúk kopásából keletkező gumireszelék és az ezt visszanyomó rugó dörzsölödése okozta fémpor lerakódik az első mélyebb kanyarban a munkahengerből leágazó fékcsőben.

Ez a kopadék ha nem bolygatják akkor évtizedekig elvan a cső aljában.

Még egy lassú átfolyatásos fékfolyadék cserénél sem mozdul meg.

Viszont egy gyors folyadékcsere elmozdítja és eljut a kockáig. A kocka tele van apró lyukú mágnesszelepekkel és ezeknél tud megakadni a szennyeződés.

A nagyon apró szemcsézet átjut a kockán de egy gumisorja már fennakadhat.

Eltömít vagy aláakad a szelepnek.

Van rá orvosság anélkül, hogy szét kéne szedni a kockát, és a legtöbb esetben segít is. Nincs más teendő mint kimenni egy kavicsos útra és jól megdolgoztatni az abs jeladót.

Hadd recsegjen hisz az a dolga. A kis mágnesszelepek mozognak és a folyadék nyomásingadozása kimozgatja az eltömődést.

És ezzel kapcsolatos a mechanikai hiba.

A legtöbb autós úgy használja a féket, hogy az abs soha meg nem szólal. Nyáron száraz úton nem is nagyon lehet szóra bírni mert a kerék jól tapad.

Ha a kis mágnesszelepek nem mozognak hosszú évekig akkor képesek megszorulni és nem tudnak 100%-osan zárni. Ilyenkor van az, hogy beesik a fékpedál vagy úgy érzed, hogy nem keményedik fel a fék.

Az abs egyszerűen működik...amíg a kerék nem csúszik meg addig a jeladó sem küld jelet és a féknyomás sem csökken. Ha megcsúszik bármelyik kerék akkor megy a jel és a kockában kinyílik egy kis szelep amin keresztül csökken a féknyomás és gurulni fog a kerék.

Ez ismétlődik sokszor, ezt hallod a kocsiban recsegni.

Nagyobb mértékű szennyeződés okozta fennakadás vagy megszorulás végett kell a kockát szétszedni, ha nem segít az abs megdolgoztatása.

Nem fog elromlani attól, hogy működik a abs, persze itt is lehetnek extrém esetek...de az biztos nem jó neki ha sosem mozdul meg.

A szerviz sem fogja kicserélni a 2 éves fékfolyadékot, erre számtalan példa van.

Elviszed garanciális szervizre, szépen szerepel a fékfolyadékcsere a számlán, otthon alánézel és látod, hogy hozzá sem nyúltak a légtelenítő csavarokhoz.

Max a tartályban cserélik ki a folyadékot, hogy tisztának lásd.

Meg kell mérni az elhasználódás fokát és aszerint dönteni a folyadék cseréről.

7-8 éves autóknál lehet mérni ahol még nem cseréltek folyadékot 80-90%-os szintet ami még bőven jó.

Egy átlag autós nem fog érezni semmit a fékhatásból mert sosem fogja felmelegíteni forráspontig a fékfolyadékot. A gond akkor jöhet elő, ha túlmelegíted fékezéskor a betéteket és ezeken keresztül túlmelegszik a fékfolyadék.

Ilyenkor kicsit megforr, begőzöl és légbuborékok keletkeznek, elpuhul a fékhatás.

Ahogy öregszik a fékfolyadék úgy veszít a forráspontjából, a tartály szellőzőlyukán keresztül levegőt szív be aminek nedvességét a glicerin alapú fékfolyadék felveszi.

De ez nagyon hosszú folyamat. 10-15 év mire olyan mértékű lesz a folyadék forráspont csökkenése, hogy 70% alá menjen, ami a teszteren már piros mezőt mutat.

Konklúzió....használni kell az abs-t is néha, nem fog ártani neki a mozgás.

Bocs, hogy ilyen hosszúra sikeredett.

 

Előzmény: Bence4093 (79478)