Bakancs4 Creative Commons License 2022.08.29 0 0 12808

Jaja , egy próbát végülis megér . Én egyébként túlzottan nem értek ezekhez a szerkezetekhez , robogóm tkp. nincs is . Az egyesületünknek van egy kis CB50-es Hondája , de az valamikor a 70-es években készült , kis tüneményes 4 ütemű váltós masina -- ma délután is kiugrottam vele Bograpusztára . Szóval annak a porlasztója-fojtása köszönő viszonyban sincs mostanában alkalmazott módszerekhez . Van azonkívül nekem egy Sulky Sp50-esem ( kis 3 kerekű miniautó ) abban az Ape50 hajtáslánc van . Mivel ehhez a többszáz kilós kis háromkerekűhöz igencsak kevés az 50 cm3 , ezért ebben a kategóriában az elégedetlenkedés és tuningolás hajlam alaphelyzet . Az én kocsimban is valami 75-85 cm3-as henger van , de a porlasztó az alap maradt .

Mivel alapvetően 4 kerekű segédmotoros kerékpárokkal foglalkozom ezért akad a háztartásban jópár ( tucatnyi ) kis 50-es rendszámozható kvad és mopedautó , ez utóbbiak a törvény adta előírások miatt dízelek , általában valami félliteres kéthengeres négyütemű ipari dízelmotor brummog bennük . Ez utóbbi masinákhoz ( dízel mopedautókhoz )értek inkább .

A kis 50-es kvadokban jellemzően valami 2 ütemű robogóblokk van , így az ismereteim jobbára ezeknek köszönhetőek . Ez mindenesetre arra jó , hogy ne különösebben kedveljem ezt kis egyhengeres kétütemű benzines társadalmat --a dízelmotorok sokkalta tartósabbak és megbízhatóbbak .

A lemezke eltávolítása szerintem nagyon  el fogja vinni a keverék összetételét , durván változtatni kell a főfúvókán . Az ilyen beállításokhoz szoktam üveggyertyát használni .