trizs77 Creative Commons License 2022.08.28 0 7 108018

Nagyon nem volt jó ötlet a Várba megvenni az Ikarus-521 típusú buszokat.

 

Az akkori Fővárosi Tanács Elnök helyettese Stadinger elvtárs erőltette.

Elhozatott Bécsből egy db Steyr City SC 67-72 buszt és járatta egy hétig a Várban a 16A vonalán a 260-sok között, 1987-ben.

 

Örömködött.

 

Már az se vált be.

De Ő erőlködött, hogy ez a jövő.

 

Az IKARUS Székesfehérvári gyára pedig pont abban az időben gyártotta osztrák piacra az 521-es típus autóbusz és zárt furgon (vonali műszak) kocsikat.**

Ami egy áttervezett VW LT 55 kisteherautó volt.

Nosza ráugrott a főváros erre.

 

Hiba volt.

 

Az IKARUS-521 nem nagyvárosi és nem fővonali, nem erős utasterhelésű vonalra való.

GRAZ külvárosában, kertvárosában a gerinc vonalra ráhordó feladatra kiváló.

De nem a VÁRBA.

 

A Várban akkorin, csúcsidőben :

  - 6 db IK-260-as pörgött a 16-os vonalon,

  - 6 db IK-260-as pörgött a 116-os vonalon,

  - 2 db Ik-260-as pörgött a 16A vonalon.

 

Ez ugye 14 db közel 100 férőhelyes busz.

Csúcsban a Várfok utca Bécsi kapu tér között ezek bizony dugig voltak.

 

S akkor hoznak ilyen pár üléses, max. 35 férőhelyes, egy ajtós kis micsodákat helyettük.

Nagy hiba.

 

Az se tett jót, hogy nem automata buszok voltak hanem váltósok.

Pont amikor csurig töltötték a Várfok utcában, akkor majd 1 km-t mentél jó meredeken felfelé, fél úton csúsztatott kuplunggal.......................:-(((

 

Nagyon nem bírták a kiképzést.

Estek-keltek.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

más

 

Magyar hiba : Ha veszünk valami újat akkor azt mindjárt a kirakatba tesszük függetlenül attól, hogy odavaló vagy sem.

Lásd pl. Desiro motorvonatok.

 

Ha az Ik-521-es buszok Cinkotán a 175-ös vonalon kezdenek ahol akkoriban még 5-10 utassal kolbászolt az Ik-260-as, vagy a szintén nyugis 183-son, semmi baj nem lett volna velük.

 

De így törvényszerű volt bukásuk.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

más-2

 

** = Az Ausztriába és Németországba került 15 db Ik-521-ből legtovább az a 3-4 db szolgált melyek zárt, furgonos felépítménnyel készültek.

 

Előzmény: Ep128 (108017)