Nagyon nem volt jó ötlet a Várba megvenni az Ikarus-521 típusú buszokat.
Az akkori Fővárosi Tanács Elnök helyettese Stadinger elvtárs erőltette.
Elhozatott Bécsből egy db Steyr City SC 67-72 buszt és járatta egy hétig a Várban a 16A vonalán a 260-sok között, 1987-ben.
Örömködött.
Már az se vált be.
De Ő erőlködött, hogy ez a jövő.
Az IKARUS Székesfehérvári gyára pedig pont abban az időben gyártotta osztrák piacra az 521-es típus autóbusz és zárt furgon (vonali műszak) kocsikat.**
Ami egy áttervezett VW LT 55 kisteherautó volt.
Nosza ráugrott a főváros erre.
Hiba volt.
Az IKARUS-521 nem nagyvárosi és nem fővonali, nem erős utasterhelésű vonalra való.
GRAZ külvárosában, kertvárosában a gerinc vonalra ráhordó feladatra kiváló.
De nem a VÁRBA.
A Várban akkorin, csúcsidőben :
- 6 db IK-260-as pörgött a 16-os vonalon,
- 6 db IK-260-as pörgött a 116-os vonalon,
- 2 db Ik-260-as pörgött a 16A vonalon.
Ez ugye 14 db közel 100 férőhelyes busz.
Csúcsban a Várfok utca Bécsi kapu tér között ezek bizony dugig voltak.
S akkor hoznak ilyen pár üléses, max. 35 férőhelyes, egy ajtós kis micsodákat helyettük.
Nagy hiba.
Az se tett jót, hogy nem automata buszok voltak hanem váltósok.
Pont amikor csurig töltötték a Várfok utcában, akkor majd 1 km-t mentél jó meredeken felfelé, fél úton csúsztatott kuplunggal.......................:-(((
Nagyon nem bírták a kiképzést.
Estek-keltek.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
más
Magyar hiba : Ha veszünk valami újat akkor azt mindjárt a kirakatba tesszük függetlenül attól, hogy odavaló vagy sem.
Lásd pl. Desiro motorvonatok.
Ha az Ik-521-es buszok Cinkotán a 175-ös vonalon kezdenek ahol akkoriban még 5-10 utassal kolbászolt az Ik-260-as, vagy a szintén nyugis 183-son, semmi baj nem lett volna velük.
De így törvényszerű volt bukásuk.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
más-2
** = Az Ausztriába és Németországba került 15 db Ik-521-ből legtovább az a 3-4 db szolgált melyek zárt, furgonos felépítménnyel készültek.