Bakancs4 Creative Commons License 2022.08.24 0 0 12794

Ebben nem vagyok jártas , számomra valami fojtást adhat ami beszabályozza a keveréket , vagyis a benzin-levegő összeállítást . 

Az 50-es Ape-ben van egy cső ( szívászaj-tompító ) a porlasztó előtt . Ez egy 8 cm átmérőjű , kb. 50 cm hosszú műanyag cső . Nincs benne terelőlemez , sem fojtás . Az egyik vége zárt , a másik egy gégecsővel csatlakozik a karburátorhoz . A cső oldalán vagy 2 kb. 10-es furat , ahol belép a levegő a rendszerbe . Velem párszor előfordult , hogy menet közben leesett a gégecső -- ababn a pillanatban az amúgy üzemmeleg járműből elment az erő -- az a kevés ami abból az öklömnyi motorból kicsiholható . Mivel ez jobbára a forgalom kellős közepén szokott elállni , ezért ha ráhúztam a szívatót akkor 1-esben el tudta magát vonszolni a jármű az út széléig . 

Mindez arra utal , hogy a jól beállított rendszerben nagyon minimális fojtás vagy ellenállás csökkenés teljesen elviszi a kalibrált értékeket . 

Előzmény: Középdunántúli (12790)