A mágneskuplung behúzó tekercsében van egy biztonsági olvadó biztosíték. Arra szolgál, hogyha valami oknál fogva megszorulna a kompresszor akkor az emiatt csúszó kuplung termelődő hőmérséklete ezt a biztosítékot a tekercsben kiolvassza. Ettől megszakad a tekercs áramköre és elengedi a kuplungot.
Viszont ekkor mágnestekercset kéne cserélni mert az egész egybe van öntve valami műanyag gyantafélével.
A tekercs ára 140-170 ezer forint között változik. A Suzuki Sumonál 140, a szervizben 170.
Nekem Scrossom van de valszeg hasonló kompresszor van a Swiftben is.
Nálam az volt a probléma, hogy hol kapcsolt hol nem. Hidegen bekapcsolt aztán magától kikapcsolt. Azt vettem észre, hogy egyszercsak nem hűt. Aztán megint ment egy darabig, utána megint nem.
Kétségbe estem mikor mondták a klímás szervizben, hogy nem kapcsol a kuplung és mennyi az ára.
Először azt hittem, hogy elment a gáz belőle, ezért mentem a klímaszervizbe.
Ott mondták, hogy először csináltassam meg a kompresszor kuplungját utána megmérik a gázt benne.
Nem tudtam hirtelem mit csináljak. Szétszedtem a mágneskuplungot, kivettem belőle a tekercset, hogy megnézzem áram alá helyezve mágneses-e.
Hiába adtam rá áramot nem működött. Olvastam, hogy újra lehet tekercselni ezért elvittem egy klímaszerelőhöz a tekercset. Majd csatolok képet.
Ő is kimérte és mondta, hogy szakadt a tekercs áramköre de van rá orosz megoldás ingyért.
A tekercs műgyantával beöntött részén van egy kis kipúposodás, ott van az olvadóbiztosíték belekötve a tekercs szálába. Kis gázégővel megmelegítette a gyantát a biztosíték felett és így finoman ki lehet kaparni a gyantát a biztosíték mellől.
Kicsíped a kiolvadt biztosítékot és egy forrasztóón darabbal áthidalod. Magyarul a biztosíték helyett egy forrasztóón darabot forrasztassz be a tekercs szálába.
Az áramkör ismét zárt lesz és a mágneskuplung működik.
Ezt már otthon csináltam meg, ő csak elmondta miként csináljam.
Szépen kicsíptem a biztosítékot és beforrasztottam helyette egy forrasztóón darabot. Kb 1 cm-es darab kell.
Hogy ne legyen szabadon, olvasztottam egy kis műanyagot és rácsepegtettem.
Összeszereltem és tökéletes lett, azóta hibátlanul működik a klíma, még gázt sem kell utántölteni. A mellékelt képen látod a mágnestekercs biztosítékát. Ebben a parányi biztosítékban is egy ónszál van ami talán elszadt és hol érintkezik hol nem. Nálam ez volt a probléma.
A klímaszerelő azt mondta, hogy ugyanúgy megmarad a biztonsági funkció, a lényeg, hogy ne rézdróttal hidald hanem forrasztóónnal.