Mandras61 Creative Commons License 2022.05.12 0 17 107507

Hogy legyen egy olyan fénykép is, amelyen az Ikarus 480-as a Ferihegyi repülőtéren látható, ha már az élete nagy részét ott töltötte. Ezt 2005-ben készítettem ebédidőben, amikor az általa hozott „utasok”, repülőtéri dolgozók éppen ebédeltek a hátérben látható központi étkezdében. Ebédidőben gyakran ezen a helyen állt, a 2-es terminál felé vezető út szélén, mert nem volt máshol hely.

 

 

Csökkentett padlómagasságú autóbusz volt, Ferihegyen kizárólag belső forgalomban használta az LRI 1992-től, nemes egyszerűséggel IK-480 belterületi rendszámmal. A rend­számtáblát fel sem csavarozták, a jobb mellső szélvédő mögött helyezték el. A viszonylatjelző táblán rajta maradt a 480-as szám. Alapvetően fehér volt, csak a jobb oldalon volt egy zöld mintázat, amely az eredeti német megrendelőre utalt.

 

Ezzel a busszal szállították a dolgozókat az új irányítótorony és a porták között oda-vissza a műszakváltások idején. Szintén ezzel a busszal jártak délben ebédelni a tornyos dolgozók és időnként a repülőtéri tűzoltóság állománya is a központi önkiszolgáló étterembe, amely az új hangár és műszaki bázissal (UHMB) szemben helyezkedett el. Létezett ugyan egy belterületi autóbuszjárat Ferihegyen (sokáig Ikarus 280-as autóbuszokkal), de az nem ment ki a toronyhoz.

 

2009-ig szolgált Ferihegyen, akkor a már húszéves kocsi főjavítására a Budapest Airport (ex-LRI) nem kívánt költeni, és eladásra kínálta. A Hatvani Volán örömmel vette meg az idős, de keveset futott kocsit, és egy ennél fiatalabb, de sokkal rosszabb állapotú Ikarus 415-ös autóbusz „főjavításához” használta fel. Ekkor papíron egy 415-ös, de valójában 480-as autóbusz született újjá, és állt utasforgalomba GMP-948 rendszámmal.