NZA Creative Commons License 2000.02.04 0 0 134
"Ezt az energia dolgot egy kicsit pontosítnai kellene. Sajna a troli akkor is fogyaszt energiát, ha csak gurul, hiszen a segédüzemi berendezések (légsűrítő, kormány-hidraulika szivattyú, generátor) működéséhez is kell energia, és azokat szintén villamos motorok hajtják. Kissé hihetetlen, de ezek a berendezések fajlagos fogyasztása kb. harmada a hajtásnak."

Mennyi lehet a hajtomotornak es a segeduzemnek a teljesitmenye? A motorok kb. olyan 100 kW-os nagysagrendu teljesitmenyuek lehetnek (javits ki ha tevednek) a segeduzem viszont ugy 5 kW korul lehet. Szerintem ez az 1/3-os arany abbol szarmazhat, hogy a segeduzemek folyamatosan uzemelnek, a motorok viszont csak idonkent, es akkor sem hosszu ideig vannak bekapcsolva.

Viszont egy gurulo vagy allo troli fel tudna venni egy masik troli fekezesebol szarmazo osszes energiat? Fekezesnel a motorok teljesitmenye a meghaladja a vontatasi teljesitmenyt. En ugy tudom, hogy visszataplalasnal nem mukodik az, hogy az 5 kW-ot visszanyomjuk a halozatba, a maradek 95 kW-ot pedig az ellenallasra. Ezert gondolom azt, hogy igazabol csak akkor sikeres a visszataplalas, ha egy masik eppen akkor gyorsito jarmu van a szakaszban.
Persze az is elkepzelheto, hogy tobb jarmu is van a szakaszban, es ezek egyutt veszik fel a visszataplalt energiat. De szerintem mivel a fent irt nagysagrendu kulonbsegek vannak a segeduzem es a hajtas teljesitmenye kozott - azaz 20 troli kellene egy szakaszban legyen, hogy a segeduzemek felvegyek az osszes visszataplalt energiat - ezert gondolom, hogy igy sem lehet a visszataplalt energiat hasznositani.

Tenyleg abszolut nem vagyok biztos azoknak a tenyszeru adatoknak a helyessegeben, amit leirok, csak megprobalok okoskodni abbol, ami info a rendelkezesemre all. Ezert ha valami nem ugy van, akkor javits ki.