trizs77 Creative Commons License 2022.04.10 0 6 107307

A vázak (illetve a kész 260 / 280-asok) vasúti szállításáról van(nak) esetleg képe(i)d?

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Nincsenek.

 

A járóképes vázak vasúti szállításáról talán 13-14 képet láttam.

A kész Ikarusok vasúti szállítása igen kedvelt fotó téma volt

 

 

Létezett vagy 30-50 évig az MTI fotó.

Ez egy kb. 250x150 cm (?) nagyságú üvegezett tábla volt.

 

Az országban vagy 1400-1500 db volt belőle.

Utcán, várótermekben, hivatali folyosókon de még mozi előterében vagy üzemi étkezdékben is volt ilyen.

 

A képeket két hetente cserélték.

Egy-egy tárlóba kb. 6-9 db, kb. 18x13 cm-es fekete fehér kép került, magyarázó aláírással.

 

A képek 2-3 hétig voltak kirakva.

Akkor jött a kuturfelelős és kicserélte őket.

A régieket kidobta, elajándékozta, nem tudom mit csinált velük.

 

Nos az MTI fotósai igen szerették a :

  Autóbusz alvázakat szállítanak az IKARUS-ba

című fotó témát.

 

Speciel pont nem alvázak voltak hanem járóképes vázak de újságírót ilyen különbség nem érdekelt, valószínűleg meg sem értette az eltérést.

 

Ezért az 1965-1990 közötti kb. 25 évben minimum huszonötször fotózták le ugyanazt.

Egy daru Ks vagy ritkábban Res sorozatú vasúti pöre kocsira emel egy járóképes vázat, Szigethalmon, hogy azt vagy Mátyásföldre vagy Székesfehérvárra szállítsák.

 

Ilyen fotót - ha keresel - találsz sokaknál.

Ritkán a fotó témája nem a berakodás, hanem a kirakodás Mátyásföldön.

 

Nekem is volt 2-3 ilyen MTI fotóm, de már az elajándékozás első nagy fázisában, 2005 körül elajándékoztam ezeket.

 

Próbáld meg az ifjaktól megtudni, hogy az MTI fotóbázisban hogyan kereshetsz.

Ami amúgy nyilvános.

Találsz bőven ilyen fotót.

 

más

 

Egy Ks kocsira kettő szóló busz járóképes vázat raktak fel, egy Res kocsira 2 db csuklós busz járóképes vázat.

Egymásra.

 

Egy Szigethalom-Székesfehérvár vonatba jellemzően kb. 20 vasúti kocsit soroztak.

A 20 kocsin kb. 40 db járóképes váz volt.

 

Az IFA-s szállítás tudtommal csak Mátyásföldre volt Szigethalomról, Fehérvárra csak vasút.

Vasútüzemi okokból Szigethalomról Taksonyba majd később befelé a HÉV vonalon csak 10-10 db-os tehervonatot engedtek.

Ezért a nagyvasúton elküldeni kívánt 20 db Ks kocsit két fogással vitték el/ki Szigethalomról a gyári rakodó vágányról a nagyvasútra ahol a két részt ismét összekapcsolták és lett belőle egy vonat.

 

Fehérvár felé kb. 20 kocsis vonatok közlekedtek.

Mátyásföld felé nem kapcsolták össze a 2x10 db Ks-t egy vonattá, mert Cinkotán a HÉV állomáson vagy még előtte Törökőrön úgy is ismét szét kellett volna bontani megint 2x10-re.

Ezért a Szigethalom-Mátyásföld vonatokat 10-10 kocsinként húzta át, hol a MÁV, hol a HÉV.

 

A csúcson (1983-ban) kb. 13.800 új IKARUS készült.

Ez 250 munkanappal számolva napi 55 db.

 

Tehát naponta min. kettő vonatot kellett indítani Szigethalomról (négy részletben).

Egyet Fehérvárra egyet Mátyásföldre.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: taro (107304)