dzsodzso Creative Commons License 2000.01.24 0 0 32
Most kérem javítsatok ki, ha tévednék.
Én így összegzem az eddig itt elhangzottakat:

A trolibusz a nagyvárosi közlekedés egyik alternatívája. Mivel a tolihálózat tervezése, beruházása, karbantartása rettenet drága (értsd: bonyolult), valószínű sokan az egyszerűbb megoldásra szavaznak. Hiszen ha valami drága, akkor vagy a pénz segít, vagy a hatásfok növelése (szervezés, gondolkodás(!)). Ebből a magyaroknak az egyik, a BKV-nek mindkettő hiányzik. Mennyivel EGYSZERŰBB egy buszt üzembeállítani! Nincs a sok macera! És ha kidől, jön a következő busz. Csak a járművet kell cserélni.
A trolival egy baj van. Nem a hülyéknek találták ki. Nem találja ki magának az optimális útvonalat, nem takarítja a saját felsővezetékét, váltóit, kereszteződéseit.
Úgy látom tehát, hogy nem a trolikat kell kiírtani, hanem a lusta mérnököket, vagy a helyettük döntő vezetőket (nem a trolit vezetőkre gondolok).
És azt is gondolom, hogy fejlett eszközökkel, és rengeteg(!) nagyváros adatainak analizálásával értékes eredményekre juthatnánk azt illetőleg, hogy a városnak (városunknak) mennyi vonalra, és járműre van szüksége. Nekem, mint térképésznek volt lehetőségem látni, hogy Amszterdamban pl egy hatalmas központban miként határozzák meg, hogy egy adott szakaszon 10 év múlva(!!!) szükségessé válik majd egy új buszjárat beindítása. Amíg a BKV azon fáradozik, hogy bonyolult átszállójegy konstrukciókat találjon ki, addig a holland kollégák megmondják, hogy az Armstrong utcában hány 5-10 év közötti gyermek lakik most, és hány fog 10 év múlva. Ez nem (csak) pénz kérdés.
A troli akkor éri tehát meg, ha ésszel, hosszútávra befektet a város. Ha sokat gondolkodunk, hogy a robbanómotorok úgyis csak akkor érik meg hosszú távon, ha a hidrogén égésén alapulnak, és nem szénhidrogénekén. S bár az áramtermelés sem igazán környezetbarát, de megint azt mondom, hogy ha bár egyik sem kedvező, de inkább vesszen még pár hektár arizónai erdő magában, mint azzal együtt gyermekeink egészsége.
Mert az mindennél fontosabb!!!
És végül: ha nem is ezen múlik Budapest környezetének épsége, én azt mondom: a mozgólépcső akkor működik jól, ha tényleg mindenki kiáll jobboldalra.
Tanítsuk gyermekeinket jobboldalra állni (csak a mozgólépcsőn).
És kérek mindenkit: ne hagyjuk a trolikat. 14 járat. Nem sok. De a miénk!
(Egyébként 79 rulez! Tépnek a Dózsán, És úgy lavíroznak a Hollánban, hogy nincs az a csikis visszapillantó...)

Dzsó