trizs77 Creative Commons License 2022.02.21 0 9 107132

A lassú váltós Ik-266 buszokkal nem az volt a baj, hogy nem tudtak 70 km/h-val menni hanem az, hogy a váltó miatt ezt kb. 2100-2200 fordulaton tudták.

 

A 2156-os MAN motornak kb. 2300-2400 volt a max fordulata.

Tehát egy Kaposvár-Budapest úton, pláne a dombságban nem célszerű 4-5 órán keresztül 90%-n pörgetni a motort.

 

Lehet, de nem célszerű.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

a Jósvafői egyszer (nem velem) koccant a Móricz Zs. körtéren a garázsból az  Engelsre kifelé menet.

Ezért az Engelsen lekapcsolták a két Dunaújváros-Dunaföldvár Ik-266-ból az egyiket és annak irány Jósvafő.

Nem is volt vele semmi gond.

 

Visszafelé volt egy állandó utasunk Dédestapolcsányból Egerbe.

Ő egy vizsgabiztos volt, délután és este leendő gépjármű vezetőket vizsgáztatott Egerben.

 

Jött ugye befelé Dédesből Egerbe az alkalmi busszal (ik-266) és az alkalmi buszvezetővel.

Majd írt egy igen részletes, nagyon szakszerű, nagyon udvarias levelet a Volánbusz akkori vezérigazgatójának.

 

kb. ilyeneket.

Mint utas engedje meg, hogy megemlítsem Önnek :

 - nem célszerű tizen km-ken át 2100 fordulaton menni egy helyközi busszal, távolsági járaton,

 - ha csak ilyen busz jut (lassú váltós) a vonalra - ez előfordulhat - akkor a buszvezető figyelmét hívják fel arra, hogy nem fontos a menetidőt tartania, mert ha tartja kikészíti a motort,

 - s így tovább.

 

Nagy vizsgálat lett belőle.