A lassú váltós Ik-266 buszokkal nem az volt a baj, hogy nem tudtak 70 km/h-val menni hanem az, hogy a váltó miatt ezt kb. 2100-2200 fordulaton tudták.
A 2156-os MAN motornak kb. 2300-2400 volt a max fordulata.
Tehát egy Kaposvár-Budapest úton, pláne a dombságban nem célszerű 4-5 órán keresztül 90%-n pörgetni a motort.
Lehet, de nem célszerű.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
a Jósvafői egyszer (nem velem) koccant a Móricz Zs. körtéren a garázsból az Engelsre kifelé menet.
Ezért az Engelsen lekapcsolták a két Dunaújváros-Dunaföldvár Ik-266-ból az egyiket és annak irány Jósvafő.
Nem is volt vele semmi gond.
Visszafelé volt egy állandó utasunk Dédestapolcsányból Egerbe.
Ő egy vizsgabiztos volt, délután és este leendő gépjármű vezetőket vizsgáztatott Egerben.
Jött ugye befelé Dédesből Egerbe az alkalmi busszal (ik-266) és az alkalmi buszvezetővel.
Majd írt egy igen részletes, nagyon szakszerű, nagyon udvarias levelet a Volánbusz akkori vezérigazgatójának.
kb. ilyeneket.
Mint utas engedje meg, hogy megemlítsem Önnek :
- nem célszerű tizen km-ken át 2100 fordulaton menni egy helyközi busszal, távolsági járaton,
- ha csak ilyen busz jut (lassú váltós) a vonalra - ez előfordulhat - akkor a buszvezető figyelmét hívják fel arra, hogy nem fontos a menetidőt tartania, mert ha tartja kikészíti a motort,
- s így tovább.
Nagy vizsgálat lett belőle.