Igen , csak azzal , vagyis A-s jogsival vezethető egy 3 kerekű motorkerékpár , mégha teljesen autószerű is a kezelőfelülete -- a kormányzásnak nincs jelentősége , csak a besorolás számít , amit viszont főként a kerekek száma határoz meg .
Érdekes , de az A1-es jogsinak két kerék esetében 125 cm3 és 11 kW a limitje , míg tricikli esetében nincs köbcenti határ és a teljesítmény felugrik 15 kW-ra . Vagyis a 422 cm3-es dízel háromkerekűt ( ApeMAX D ) lehet A1-gyel vezetni . Külön csavar a dologban , hogy a jogszabály a négykerekűeket is triciklinek tekinti , vagyis az L7e kategóriás "nagy" mopedautót ( 4 személyes Aixam 500 ) vezetni lehet a 16 évesen megszerezhető kategóriával . Ha valakinek előtte már 14 éves kora óta volt AM-je akkor nem számít már kezdő vezetőnek ( életében az ember csak egyszer lehet kezdő , amikor a legelső -- akármelyik -- kategóriát megkapja ) vagyis 16 évesen vihet 3 utast . Viszont a "kis" mopedautóban (L6e) 17 éves koráig továbbra sem ...
A gyakorlatban ez azt is jelenti , hogy A1-gyel szinte bármelyik kvad vezethető , akár motorkerékpárként , akár mezőgazdasági vontatóként helyezték üzembe . A motoros négykerekűeknél teljesen általános a 15 kW-os limit , egyetlen kategóriában engedi a jogszabály az ennél nagyobb motorteljesítményt (L7e-B1) , de ez kizárólag kvad kivitelű ( tehát szarvkormány , motorkerékpáros kezelőszervek , nyeregülés , nyitott felépítmény , vezetőn max. 1 utas ) jármű lehet . Arra vagy B-s jogsi kell , vagy magasabb szintű ( teljesítménytől függő , de legvégső esetben : korlátlan ) A-s .
Így nézve szerencse , hogy kormányzással keveset vesződnek , mert ugye van háromkerekű is , négykerekű is autókormánnyal is , és motorkormánnyal is ...
Nem egyszerű eltalálni a motoros 3 és/vagy 4 kerekűek dzsungelében .