Igaz, hogy a MÁVAUT - AKÖV - VOLÁN történelemben az Ik-266 volt az a busz amiből a legtöbb érkezett a cégekhez kb. 5100 db 1972 és 1990 között.
Még a második helyezett Ik-66-ból is ennek csak kb. fele kb. 2600 db jött 1959-1973 között.
De!
Amikor az Ik-266-k elkezdtek csordogálni a '70-es évek elején még nem voltak egyformák.
Nagyon nem.
Volt közöttük :
1./ - három ajtós városi változat, 6 sebességes kézi váltóval, melynek végsebessége 2200 fordulatnál csak 63 km/h volt, 1700-as fordulaton 50 km=h.
2./ - három ajtós helyközi változat, 5 sebességes Vmax kb. 75 km/h,
3./ - kétajtós helyközi változat normál váltóval. Ez terjedt el azután. Az érkezett kb. 5100 db-ból majdnem 5000 ilyen volt.
4./ - és volt kb. tucat kétajtós helyközi változat úgynevezett , távolsági hosszú váltóval.
Ez utóbbi ugye egy értelmetlen háziasítás volt, de készítettek ilyet.
Valamelyik sík megyében talán hasznát is vették volna.