trizs77 Creative Commons License 2022.02.17 0 6 107105

Az Ik-250-est váltó 255-ösök milyen székezésűek voltak?

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

1973 karácsonyára jött 7 db új Ik-255, GC 32-94-től GC 33-00-ig.

Ezek magas támlás, igen vastag párnázású (nagyon kényelmes) felül keskenyedő (un repülőüléses) vaj színű ülésekkel voltak székezve.

 

Velük egy időben 73 decemberében és 74 januárban jött még 42 db Ik-255.

GC 65-01-től GC 65-13 ig úgynevezett parasztüléses, azaz síma magas támla nélküli helyközi üléssel szerelt, túl sűrűre székezett változat.

 

Majd ugyanekkor jött a GC 65-20-tól GC 65-43-ig másik 24 db már magas támlás változat és további 10 db magastámlás változat, GC 65-84-től GC 65-93.

 

Te valószínűleg a GC 65-01 - GC 65-13 közötti 14 db helyközi székezésű változatra gondolsz.

Ezekbe nem a faros hanem a városi Ik-260 üléseit tették.

 

Rendkívül kényelmetlenek voltak.

Mivel egyel több sort tettek bele mint a többi Ik-255-be a széksorok közötti távolság is leszűkült.

 

az Andor utca ezt a 14 db 25-t, az 51-es útra tette.

Leváltották az ott közlekedő farosok majd mindegyikét.

 - Budapest-Baja,

 - Budapest-Baja-Gara,

 - Budapest-Jánoshalma,

 - Budapest-Kalocsa,

 - Budapest-Solt.

 

Még maradt ki, ezért hasonlóan rossz kocsit kapott a :

 - Budapest-Mohács,

 - Budapest-Szekszárd,

 - Budapest-Tolna.

 

Már a kezdetektől igen sok panaszt kapott erre a 14 buszra a cég.

Ezért amikor egy évvel később, 1974 november végén megjöttek a GC 72-xx és a GC 73-xx sorozat új 255-sei azonnal lecserélték ezt a 14 db buszt.

 

Az a furcsa helyzet állt elő, hogy 1 évet szolgáltak csak távolságiban.

 

Azonnal felajánlották a két legnagyobb szerződéses buszos partnerünknek :

      - Mechanikai Művek,

      - Százhalombatta finomító,

ahol kb. 35-35 db szerződéses busz dolgozott, hogy a régi buszaikat le/ki cserélik alig 1 éves panorámás buszra.

De azok dörzsöltek voltak.

Köszönték de nem fogadták el.

 

Így azután a 14 buszból kb. 5 db Andor utcai távolsági tartalék lett.

Mindíg az vitte akinek a sajátja betegeskedett.

 

A másik 9 db pedig a Palotás-Bér-Szirák-Nézsa-Stb. szerződéses kintalvósoké lett.

Ezek gumicsizmás járatok voltak.

A 43.számú Építőipari Vállalathoz hordtak minden nap földmunkásokat.

 

 

 

 

Előzmény: zsig (107104)