Az Ik-250-est váltó 255-ösök milyen székezésűek voltak?
----------------------------------------------------------------------------------------------
1973 karácsonyára jött 7 db új Ik-255, GC 32-94-től GC 33-00-ig.
Ezek magas támlás, igen vastag párnázású (nagyon kényelmes) felül keskenyedő (un repülőüléses) vaj színű ülésekkel voltak székezve.
Velük egy időben 73 decemberében és 74 januárban jött még 42 db Ik-255.
GC 65-01-től GC 65-13 ig úgynevezett parasztüléses, azaz síma magas támla nélküli helyközi üléssel szerelt, túl sűrűre székezett változat.
Majd ugyanekkor jött a GC 65-20-tól GC 65-43-ig másik 24 db már magas támlás változat és további 10 db magastámlás változat, GC 65-84-től GC 65-93.
Te valószínűleg a GC 65-01 - GC 65-13 közötti 14 db helyközi székezésű változatra gondolsz.
Ezekbe nem a faros hanem a városi Ik-260 üléseit tették.
Rendkívül kényelmetlenek voltak.
Mivel egyel több sort tettek bele mint a többi Ik-255-be a széksorok közötti távolság is leszűkült.
az Andor utca ezt a 14 db 25-t, az 51-es útra tette.
Leváltották az ott közlekedő farosok majd mindegyikét.
- Budapest-Baja,
- Budapest-Baja-Gara,
- Budapest-Jánoshalma,
- Budapest-Kalocsa,
- Budapest-Solt.
Még maradt ki, ezért hasonlóan rossz kocsit kapott a :
- Budapest-Mohács,
- Budapest-Szekszárd,
- Budapest-Tolna.
Már a kezdetektől igen sok panaszt kapott erre a 14 buszra a cég.
Ezért amikor egy évvel később, 1974 november végén megjöttek a GC 72-xx és a GC 73-xx sorozat új 255-sei azonnal lecserélték ezt a 14 db buszt.
Az a furcsa helyzet állt elő, hogy 1 évet szolgáltak csak távolságiban.
Azonnal felajánlották a két legnagyobb szerződéses buszos partnerünknek :
- Mechanikai Művek,
- Százhalombatta finomító,
ahol kb. 35-35 db szerződéses busz dolgozott, hogy a régi buszaikat le/ki cserélik alig 1 éves panorámás buszra.
De azok dörzsöltek voltak.
Köszönték de nem fogadták el.
Így azután a 14 buszból kb. 5 db Andor utcai távolsági tartalék lett.
Mindíg az vitte akinek a sajátja betegeskedett.
A másik 9 db pedig a Palotás-Bér-Szirák-Nézsa-Stb. szerződéses kintalvósoké lett.
Ezek gumicsizmás járatok voltak.
A 43.számú Építőipari Vállalathoz hordtak minden nap földmunkásokat.