maritimer Creative Commons License 2022.02.09 -3 0 12348

Fapados jelző alatt nem azt kell nézni, hogy csillog a swarowski lépcső, meg mindenhol a tükör, csillogó korlátok stb.

Az elsődleges különbség az ügyfélkezelés. Az MSC okádék módon intézte a COVID törléseket. Közel volt ahhoz, hogy az USA engedélyét is visszavonják a több tízezer panasz miatt. Mindenki más gyorsan, gördülékenyen és korrekten intézte. A fedélzeti ügyfélszolgálat is "olaszos". Tünj el minél hamarabb onnan, csak az számit és nem a megoldást keresik. Simán az ügyfél képébe hazudnak, más társaság ilyet meg nem engedne magának. A csillogó-villogó máz mögött meg minden rohad. Műanyag tányérok, kopott logóval, összekarcolva, a vízkőtől már átláthatatlan poharak. Olyan iszonyatos pazarlás amit az önkiszolgáló étterem okoz pedig már egy olyan kategória, amit én személy szerint büntetnék... Mindenhol az olcsó anyagok köszönnek vissza, egy év használat után már kopott a bútoron a szövet, foltos a szőnyeg, a falra ferdén van feltéve a kép. De talán mindennél fontosabb az úgynevezett crew to passenger ratio, vagyis, hogy a személyzet egy tagjára hány utas jut. 

Az átlagos szám az 1 fő személyzetre 6 utas, a prémium társaságoknál ez 1:3 vagy 1:2. Az MSC-nél és a Costa-nál meg 1:25... Pár éve még 1:12 volt, most, hogy mással már nem tud versenyezni a többiekkel csak az olcsó árral, ez még rosszabb lett. Eredménye ennek a teljesen kimerült személyzet, lassú takaritás, vagy annak elmaradása (5-6 éve még nem lehetett retkes, összefogdosott üvegeket látni, ma már gyakori). 

Persze, ha valakinem nincs összehasonlitási alapja, vagy életében először hajózik, azt elvakítja a csillogás. 

Az is igaz, hogy ezek az olcsó árak olyanoknak is lehetővé tették a hajózást akik addig nem is gondolhattak erre a fajta nyaralási formára. 

 

2OO EUR-ért valóban nem volt rossz az italcsomag, de azért érdemes elolvasni az apróbetűt, mert lehet, hogy csak 6 EUR-ig vannak benne az italok. 

Előzmény: liz 53 (12346)