Balázs1a Creative Commons License 2022.01.25 0 0 107006

Köszönöm a kiegészítéseket. :)

 

BFA-tartományban is volt bőven határőr, ahogy a BRA-ban is, bár a BFA-k esetében a honvédség is érintett volt. Buszoknál nem is annyira könnyű elkülöníteni, viszont szerencsére egész sok, jobban követhető utóéletű teherautó (IFA, Rába) is közéjük lett rendszámozva, ami támpontnak jó. Nem mintha mindig egyértelmű lenne az "olajbarna" vagy a "tompazöld" UAZ 452 kiléte, amelyek egy része ráadásul papíron még mindig létezik... :)

 

Például ott a BFA-245, ami a honvédségé volt, majd Paksra került. Utána a tartományban ex határőr IFÁ-k is következtek, de azok egy része a rendőrséghez, egy része a katasztrófavédelemhez került.

Volt egy BFA-267, amire a Google nem dob ki találatot, az egy fehér Ikarus 256.50E volt, selejt, ennek szomszédai és környezete ex határőrség, majd rendőrség.

Aztán ott az almazöld BFA-262, amiről már gyermekszállítós fénykép készült, annál is feltételeznék hasonló (határőr) előéletet, de sajnos nem tudom biztosra. (A BFA-263 a közelmúltban még aktív ex határőr, majd rendőr IFA volt.)

A BFA-272 szintén a rendőrségnél végezte, de az előéletét nem ismerem. Könnyen lehetett határőr, végül Szegeden selejtezték. A BFA-282 pedig katvédes lett.

BFA-296, korall Ikarus 256, ennek szinte szomszédja egy volt honvédségi GAZ-66, ami a fehérvári Vadexnél van már.

 

Lenne még mit kutatni. :) (Illetve a fentieket most fejből írtam, nem listából, lehet, hogy van olyan a felsoroltak között, aminek már pontosabban ismert az elő- vagy utóélete.)

Előzmény: P.stephenson (106993)