BPO-192 Creative Commons License 2022.01.23 -1 5 106982

Sziasztok,

Vedres Patrik vagyok, az ex-BKV-s BPO-192 Ikarus 260.46 új tulajdonosa.

Egy technikai kérdésem lenne a hozzáértőkhöz:

Az autóbusz végsebessége a mostani áttételezéssel alig 75 km/h, tartósan pedig csak a 60-65 km/h-t lehet elviselni benne. Szeretnék "gyorsítani" ezen. Mivel teljes terheléssel és menetrendi kötöttségek alatt ez a busz már úgysem fog már dolgozni, az áttételcsökkentés hátrányos következményei engem nem érintenének.

 

A kérdésem: az agyáttételes MVG hátsó tengelyek kúpkerék/tányérkerék-áttétele minden altípusban ugyanaz? 

Elegendő lenne csak a bolygóműveket átcserélni pl. egy 250-esére, hogy elérjem a kb. 100 km/h-s végsebességet (amivel a kényelmes utazósebesség 85-90 km/h-ra adódna)?

Van ezzel kapcsolatos tapasztalatotok?

Sajnos nagyon kevés az erről elérhető anyag a neten...

Köszi előre is!