tarkaBarna Creative Commons License 2022.01.20 -1 0 28985

Az emberek 99.99% úgy gondolja, hogy a reklámok hatnak az emberek 99.9%-ra, de ők abba a 0.01%-ba tartoznak, akikre nem.

És itt általában jön magyarázat a tudatos vásárlásról, vagy arról, hogy a reklámok őt inkább idegesítik, ezért teljese elképzelhetetlen, hogy az alapján válasszanak.

 

Az igazság ezzel szemben az, hogy a reklámok mindenkire hatással vannak. Még azokra is, akik kitalálják a reklámokat. Ennek az az oka, hogy mára a reklámszakma, egy hihetetlenül kifinomult szakmává vált, mely nagyon tudatosan használja a pszichológia minden rétegét. 

 

Az igazság az, hogy sokszor még azt se tudjuk, hogy egy reklám mit reklámoz, illetve mi a célja, kinek szól. Elsősorban a képen, de a szövegben is sokszor egy-egy apró dolog van, ami az egész kampány központjában áll, és ez általában nem az, amire elsőre gondolnánk.

Számok, színek, formák, hangulat, mozdulatok, mind a legapróbb részletekig kidolgozva. És teljesen mindegy, hogy jó, vagy rossz reklámnak gondoljuk-e, amit látunk, vagy hallunk. 

 

Tudtátok, hogy egy szuperben a termék egy része nem azért van ott, hogy eladják?