Így van.
Egy igen távoli lovardai ismerősöm fia magán fuvarozó a Szigetközben.
Nagyon későn, valamikor 2000 után/körül vett egy olyan IK-256-t amit vagy a cseh vagy a lengyel határőrség (nem emléxem melyik) évekig tárolt tartalék buszként egy fűtött, száraz garázsban.
A busz majd tíz éves volt (talán 8-9 éves ??) de csak 1000 km körül volt benne.
Örült neki.
Kötött egy szerződést a VW pozsonyi gyárával, munkásszállításra.
Napi 2 kanyart kellett neki csinálnia a Szigetközből (Győrzámoly kiindulási ponttal) a VW Pozsony Észak-Nyugati részén lévő gyárába.
Ez ugye 2x2x70 km = kb. 280 = kb. 300 km.
Az üzlet ment is.
Meg voltak vele elégedve, Ő is a munkájával.
2018-ban szólt neki a szerződéskötésért felelős személy, hogy tudja, hogy kiváló állapotban van a busza, de jövőre cserélje le egy korszerűbbre, mert különben nem köthet vele szerződést.
Ok.
Ez várható volt.
A csere 2019-ben nem jött össze (banki hitel ügyek) de 2020 elején igen.
Az öreg Ikarus nyugdíjba ment és egy most egy Irisbus Crosway van helyette.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Az Ikarus 250/256 buszok már munkásszállításból is kikopnak.
Ez az élet rendje.