Törölt nick
2022.01.11
|
|
0 0
12690
|
Az ünnepek alatt volt időm hogy komolyabban tanulmányozzam minden idők legöregebb háromkerekű mopedautóját úgy is mondhatnám minden háromkerekű mopedautónak az ősét az 1950 es években a szovjetúnióban gyártott kétszemélyes SEAZ SMZ S-1L CIKLOP ЦИКЛОП (KÜKLOPSZ) СМЗ С-1Л/С-3Л kormányszerkezetének a működési elvét és arra jöttem rá hogy ez egy zseniális kisautó. Ugyanis meglehetősen egyszerű a kormányszerkezet kialakítása de ennél jóval egyszerűbb megoldással akár házilagos körülmények között is le lehet gyártani egy ilyen háromkerekű mopedautónak az első villáját ..még akár az egész autót is meg lehet építeni annyira egyszerű ez a szerkezet.Mellékelem a fotókat a járműről hogy egy kicsit képbe legyetek a működési elvvel kapcsolatba és hogy ilyet is lássatok: Ami a saját ötletemet illeti itt is számos dolgot lehetne egyszerűsiteni például az első kormányzott kerék fölé lehetne építeni egy motortartó szerkezetet amire ráépíthető lenne egy pl pitbike blokk vagy egy állómotor esetleg egy villanymotor stb ami lánchajtással hajtaná az alatta lévő első kormányzott kereket A kormányzáskor a motorblokk eggyütt fordulna a kerékkel. Tehát egy olyan első villát kell építeni vasszerkezetből amin a kerék felett van egy tartószerkezet amire rá lehet építeni rögzíteni a motorblokkot. Hátsó két kereket pedig merevtengelyesre lehetne átalakítani amit tárcsafékkel lehetne fékezni . Az alváz az egy sima egyszerű csőváz a kocsiszekrény szerkezet pedig köracél, tehát lényegében maga a alvázas kocsiszekrény szerkezet, a konstrukció szempontjából nagyjából ugyanaz mint a Velorex Oskar -nak a váza. Burkolatot azt meg egy lemezlakatossal vagy karosszéria lakatossal meg lehet csináltatni nem egy bonyolult dolog. |
Előzmény: Bakancs4 (12682)
|
|