Annak , hogy kimenjen az 50-es lökettérfogatból nincs jogszabályi lehetősége . A négyüteműség nem annyira vérszegény , mint az ember gondolná . Nekünk ( egyesület ) van egy kis CB50-es Hondánk , az 4 ütemű masina , tündéri szerkezet -- nekem különösen kedves , négyütem-párti vagyok , amikor 2003-ban lecseréltem* a 250-es ETZ-t annak egyetlen oka volt az NDK-s masina "cvaitakt" mivolta .
Szóval a CB50-es Hondát az eredeti verzióban nem engedték be az NSZK-ba (Európába ? a fene tudja ) , mert a japán belpiacos motor túlságosan dinamikus volt . Ezt a verziót ami nekünk is van ( CB50J ) a japánok fojtották le , úgyhogy a járgány még én alattam se éri el a 60-as tempót . Bezzeg az eredeti ! Azzal ennek a sebességnek a másfélszeresét is hozták . Ismeretem szerint a Honda SS50 valami 5,5 lóerős volt , ami nagyon szép eredmény egy kétszelepes kis motortól .
A netről korábban ezt halásztam le és magyarítottam :
A Honda CB 50 J a japán Honda gyártó Mokickja .
Az 1967-es első CB 50-gyel ellentétben a Honda SS 50-hez hasonló vízszintes hengerrel a CB 50 J szinte függőleges henger volt. A korábbi CB 50 volt 3,9 kW (5,3 LE) 11 000 fordulat / perc sebességgel, így egy kicsi, gyors moped.
A legnagyobb sebesség meghaladja a 80 km / h sebességet.
Kék, zöld és narancssárga színben kapható.
Az SS 50 modell utódja volt. A CB 50 J egyhengeres, négyütemű motorral rendelkezik , 20 fokkal előrefelé billenthető hengerrel. Általában 6,25 lóerős és ötfokozatú sebességváltó van Németországban, de csak egy 2 lóerős Mokick verzió jött ki. Többek között a fojtószelep egy fojtószelepe volt, egy 13-karburátor és egy szikra-időzítés, amely 6000 fordulattal a "késői" irányába tolódott.
A motorok stílusa a rugók előfeszítésének növelésével népszerű volt ezzel a mechanizmussal, így a CB 50 ésszerűen meg tudta tartani a versenymodelleket.
Itt van egy kép a masinánkról :
*És ha már előjött a dolog ... Az ETZ-t egy öreg CB400-as Hondára váltottam , amit 18 év után nyugdíjaztam és pár hónapja megvettem ezt a nagy piros robogót ...