Törölt nick Creative Commons License 2021.12.15 -2 4 106737

Hatalmas tervek és ígéretek születnek a buszok cseréjére betarthatatlan céldátumokkal, darabszámokkal és nem utolsósorban technológiaváltással. Kb 3000-4000 darab cserélendő buszról beszélünk.


Abba viszont senki nem gondol bele hogy:
- ez mennyibe is kerül, ki fogja ezt kifizetni úgy, hogy a bevételi oldalon szinte az üzemanyagköltséget sem termeli ki az ágazat?

 Az új buszok vételára mellett az alkatrészáraik is olyanok hogy kis túlzással ha taxiztatnának minden utast az is jobban megérné. (Egyszer már valaki kiszámolta, úgyhogy nem is olyan nagy vicc!)
- ki fogja szervizelni a vadiúj buszokat? Vagy majd minden egyes hibakóddal mennek a márkaszervízbe csilliárdokért, 50-100-200 kilométerre? És ezt ki fizeti majd?
- mit kezdjen a jelenlegi struktúra az elektromos és esetlegesen a hibrid buszokkal? Maximum lemosni tudja őket, esetleg felgumizni...
- ki fogja karbantartani, menteni, napi szintű apróbb javításokat végezni? tanfolyamok, képzések kellenének több száz, esetleg ezer embernek plusz a sofőröknek is.
- És akkor ezeket is cseréljük majd le 10-12 évesen? Mert többet nem sokkal fognak menni, olyan bonyolultak és drágák hogy előbb-utóbb nem éri majd meg szögelgetni őket.


Kényszerpálya ez, amelyből jól kijönni nem nagyon lehet, mert vagy innen vagy onnan jön majd a bírálat. Vagy maradnak a korosabb buszok és életben kell őket tartani amíg lehet, és ellavírozunk vagy annyiba fog kerülni a közösségi közlekedés az adófizetőknek mint Paks 2. 
Évente.

 

Bónusz:
Lehet bírálni (és nyilván kell is) a Kravtexet hogy miért így, meg miért úgy meg miért nem fejlesztenek stb,  de kiválóan ismerték fel ezt a kényszerpályát és jól tudják hogy bár nekik nincsen exportpiacuk a magyar kormánynak viszont nem nagyon van más választása, mert ennyire olcsón, nagyobb darabszámban senki nem fog neki új buszokat szállítani.

Nem véletlen hogy a csuklóssal is erőlködnek. Mert pontosan tudják hogy meg fogja venni tőlük a mindenkori kormány.
A Credok olyanok amilyenek, ami zavar pár hozzáértőt, de újak, szépek, az ígéretek teljesülnek az új buszok beszerzését illetőleg, az utas örül, nem kerül sokba, a szakember-gárda tudja üzemeltetni, és ráadásul még hazainak is mondható.

 

Jelenleg ez a realitás és még pár évig ez is marad.

Előzmény: LLaurent (106730)