Igen, mert bírják is. Harminc évesen is, legalább úgy mint a feleannyi idős más típusú társaik.
Hol lesznek a mai euro 5-6-osok harminc évesen, kérdem én?
Vagy akár húsz évesen?
A hibrideket 10 év körül már selejtezni tervezgetik állítólag, olyan költségesek, és xarok, és a 24-25-ből jó ha a fele megy általában. Ez csak egy példa.
Ugyanannyi munkaidő-ráfordítással hosszú évekkel bírják tovább az Ikarusok mint a többiek.
A vadiúj, pár tíz, vagy max százezer kilométeres, állandóan javító, letiltogató buszok közt ez eléggé feltűnő.
És hát valóban, elég nagy élőmunka-igénye van a buszjavításnak, karbantartásnak. És ez igaz mindegyikre!
Nem több a munkaigénye egy huszonéves Ikarusnak mint egy tizenéves nyugatinak. (szándékosan nem írnék típust)
Sokkal egyszerűbbek, szerelhetőbbek, és nem utolsósorban jobban is ismerik a régebbi szerelők ezeket. Sokat beszélgettünk selejtezések alkalmával hogy a pár évvel fiatalabb, de állandóan javító nyugatiak helyett például inkább a C56-osokat kéne megtartani, hiába idősebbek pár évvel mégis sokkal jobban úton tarthatóak, egyszerűbben javíthatóak.
(jobb a rendelkezésre állásuk, magyarul)
És igen, ismét ott tartunk hogy mivel egyszerűek mint egy faék, ugyanannyi pénz és munkaidő ráfordítással sokkal tovább életben lehet(ne) őket tartani.
Azért mondom a C56-C80-as szériát, mert az alapok ugyanazok, és bár a 200-as sorozat utolsó, 30-40 éves tagjai mostanában állnak le, ezekből még elég sok fut.